Érd 400 km-es úthálózatából 300 nincs leaszfaltozva, ez sok problémát jelent a helyieknek. A 2018-as parlamenti választás előtt a kormánypárti politikusok azzal az ígérettel is kampányoltak, hogy 5 év alatt 60 milliárdot költ azt állam Érd útjaira és szinte mindet leaszfaltozzák.

2018-ban Kósa Lajos, aki akkor a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter volt, a térség kormánypárti és ma is hivatalban lévő országgyűlési képviselőjével, Aradszki Andrással és az akkori polgármesterrel, T. Mészáros Andrással közösen arról beszéltek, hogy Érden óriási útfejlesztés indul, 60 milliárd forint értékben. Az alábbi videóban ez látható.

A két évvel ezelőtti fideszes polgármestert lecseréltékaz érdiek, az új ellenzéki városvezető pedig két év elteltével megkérdezte, hol a pénz?

Csőzik László a minap arról írt a közösségi oldalán, hogy „Aradszki Andrást hiába kértük fel 2018 tavaszán, nem tett semmit, ennél fogva nem is ért el semmit. Most Bősz Anett, Érden élő ellenzéki országgyűlési képviselő szembesítette a kormánypártot az ígéretével. Módosító javaslatot nyújtott be arról, hogy a jövő évi költségvetésbe kerüljön be az érdi útprogramra a szóban forgó összeg. Persze leszavazták.

Most Aradszki úron a sor, hogy beterjessze a leszavazott javaslatot. Bizonyítsa be, hogy nem csak lufi, nem csak kamu volt az egykori nagy bejelentés, amivel választást nyert. Itt a nagy lehetőség! Őt biztos nem fogják a fideszesek leszavazni. Várjuk a 60 milliárdot.” – írja a polgármester.

Nem tudnak lépést tartani a város növekedésével

Érd úthálózata valóban nem csak egy megyei jogú városhoz, de még egy községhez képest is méltatlan állapotban van. Érd olyan gyorsan fejlődött, hogy az infrastruktúra fejlesztése a mai napig nem tudott lépést tartani a település növekedésével. 1990-ben alig 40 ezren éltek a városban, ma pedig már több, mint 70 ezren és folyamatosan nő a lakosság.

Kiemelt kép: Az érdi városháza – Fotó: BPK