Visszahívási kampányt indít a Suzuki, 66 ezer magyar tulajdonosnak kell alkatrészcserére vinni autóját. Az Esztergomban gyártott Vitarán és az SX4 S-Crosson kívül az import Swift, Swift Sport és Baleno modellek is érintettek. A vállalat értesíteni fogja az autósokat a részletekről.

Szelepet cserélnek

A Suzuki Motor Corporation úgy döntött, hogy visszahívási kampányt indít, melynek során kicseréli a vákuumszivattyú visszacsapó szelepét az érintett import modellek és egyes korábban gyártott Vitara és SX4 S-Cross modellek esetében. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Problémát okozhat

A közelmúltban megejtett műszaki ellenőrzések során ugyanis kiderült, egyes Suzuki személyautók esetében a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe megdagadhat a motorolaj egyes összetevőinek hatására, a megdagadt szelep pedig ideiglenesen elzárhatja a vákuum útját a fékrásegítő felé.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nagyobb erőt kell kiejteni a fékezéshez  

A fékrendszer ebben az esetben is működőképes marad, azonban a vezetőnek nagyobb pedálerőt kell kifejtenie a fék működtetéséhez.

Díjmentes csere

A Magyar Suzuki itthon díjmentesen cseréli a visszahívási kampányban érintett 66 ezer vásárlónak a szükséges alkatrészeket. A 2015 és 2022 között készült autók javítása mintegy 1-1,5 órányi időt vesz igénybe – írja a hvg.hu.

Értesítik az autósokat

Az Esztergomban gyártott Vitarán és az SX4 S-Crosson kívül az import Swift, Swift Sport és Baleno modellek is érintettek. A vállalat értesíteni fogja az autósokat a visszahívási kampányról. A Suzuki online rendszerében alvázszám alapján leellenőrizhető, hogy az autónk javításra szorul-e.

Házkutatást tartottak

A BudaPestkörnyéke.hu áprilisban számolt be arról, hogy házkutatást tartottak a Suzuki esztergomi gyárában. Dízelbotrány ügyében nyomoztak, sok ezer autóst érintett az ügy

Olasz dízelmotorok magyar Suzukiba

Az eszközöket a frankfurti ügyészség gyanúja szerint Olaszországban készült dízelmotorokba szerelték be, amelyek aztán – mint a közlemény fogalmaz – „egy japán autógyártó” magyarországi üzemében összeszerelt, különböző típusú gépkocsikba kerültek bele.

Valósnál alacsonyabb értékek

A valósnál alacsonyabb, az uniós normáknak megfelelő nitrogén-oxid-értékeket mutató eszközöket a közlemény szerint egy olasz beszállítótól szerezte a Stellantis csoporthoz tartozó olasz motorgyártó, az FCA (az autógyártó óriáscég olaszországi vállalatcsoportja a Fiat-Chrysler).

Vizsgálat a Suzuki dízeles járművei miatt

A Magyar Suzuki Zrt. a hvg.hu megkeresésére megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött. Jelezték: „Vállalatunk mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki Zrt. minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: archív