Újabb lépésre készül a Budapesti Közlekedési Központ a digitalizáció területén – derül ki közleményükből. A társaság hamarosan egy olyan technikai megoldás tesztelésébe kezd, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát. Az utasoknak a próbaidőszakban a 100E reptéri busz vonalán nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval ellátott fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.

Ilyen még nem volt Magyarországon

Magyarországon eddig sosem alkalmazott, de a világ több pontján már jól működő, a közösségi közlekedéshez hozzáférést biztosító digitális megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Központ, a K&H, a Mastercard és a Monet+. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Elég lesz az okosóra is

Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK utasai előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják a 100E repülőtéri járatot.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A bankkártyát kéri el majd az ellenőr

A közlemény azt írja: ez a megoldás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. A tranzakcióval ugyanis egyszerre az érvényesítés is megtörténik, az utasok bankkártyája pedig alkalmas lesz arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolják az utazási jogosultságot.

Nem kell se jegy, se app

Az utasoknak nem kell majd papírjegyet vásárolniuk elővételben, illetve az sem jelenthet akadályt, ha még nem ismerkedtek meg a BudapestGO előnyeivel, ezért nincs letöltve telefonjukra a népszerű applikáció. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okostelefonjukat és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

Év elején indulhat a teszt

A kísérleti időszak várhatóan 2023 elején indul, első lépésként a 100E reptéri busz vonalán. Kedvező tapasztalatok esetén a BKK további járatra is kiterjeszti a tesztet.

A papírmentesség a cél

A projekt célja, hogy a BKK ügyfelei a lehető legkényelmesebben utazhassanak, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb digitális megoldással is népszerűsítse a környezetbarát, papírmentes közösségi közlekedést.

Gyorsabb lett az applikáció is

Októbertől az alkalmazás megnyitása gyorsabb lett, az eddigihez képest telefontípustól függően 1-3 másodperccel rövidebb betöltést biztosít a felhasználóknak. Ennek köszönhetően az utasok kevesebb idő alatt tervezhetik meg utazásaikat, vásárolhatnak jegyet vagy bérletet, és hamarabb tudják felmutatni digitális termékeiket.

Járműtípusok szűrése

A BudapestGO-val októbertől a járműtípusokat is szűrni lehet, az utasok pedig válaszhatnak földalatti, földfelszíni vagy kötöttpályás járatok közül. Ez a funkció segíthet a nehezebben mozgó vagy kerekesszékkel közlekedő ügyfeleknek, hogy számukra ideálisabb, akadálymentes útvonalakat tervezzenek, emellett például a kisgyermekes családoknak vagy turistáknak lehetőségük lesz a felszín feletti járatokkal kalkulálni.

Útvonaltervezés járművön utazva

Emellett egy másik funkcióval is bővült a BudapestGO, amely „Járműről tervezek” elnevezéssel szerepel az applikációban. Így már menet közben, kényelmesen – akár egy váratlan torlódás közben is – új útvonalat lehet tervezni. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció