A kormány meg akarja akadályozni Budapest zöld járműfejlesztését, de a főváros nem adja fel a küzdelmet – közölte szerdán a főpolgármester.

Akadályoz a kormány

Karácsony Gergely a Facebook-oldalán arról írt, a kormány már határozatba foglalta, hogy meg akarja akadályozni Budapest legnagyobb zöld járműfejlesztését.

Cinikus

Nehéz nem cinikusnak látni azt az eljárást, hogy kedden éjfél előtt pár perccel a járatok sűrítésére kötelezik az amúgy is teljes kapacitáson üzemelő közösségi közlekedést.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Csak egy aláírás kell

Ezt követően szerda reggel megjelenik a közlönyben, hogy a valódi járatsűrítésre és járatbővítésre alkalmas új generációs, környezetbarát trolik és alacsony padlós villamosok beszerzését megakadályozná a kormány. „Pedig semmi más nem kell tőlük, csak egy aláírás. Erre sem képesek” – fogalmazott a főpolgármester.

Csak meglévő hitelt használhat a főváros

A reggeli határozat arról szól ugyanis – folytatta -, hogy csak a már meglévő Európai Beruházási Banki hitelkeretet használhatja járműbeszerzésre a főváros.

Kötött szerződés

Csakhogy ez a hitelkeret már kötött, jelentős részben a Tarlós István előző főpolgármester idején eldöntött fejlesztések forrását tartalmazza – mutatott rá Karácsony Gergely. Hozzátette: ebben van a Lánchídra, az útfelújításokra vagy például a Blaha Lujza tér és a Széna tér fejlesztésére fordítható keret.

Sokkal kedvezőbb hitelt is kaphatna a főváros

Éppen ezért az új városvezetés a korábbi hitelkeret pénzügyi feltételeinél sokkal kedvezőbb kondíciókat tárgyalt le az EIB-bel. Valójában visszatérítendő európai támogatásról van szó. Olyanról, amilyet a kormány is igénybe akar venni egyébként. „Neki szabad, bennünket meg eltiltana tőle”, és egy „nyamvadt szignót sem képes adni egy papír aljára” – olvasható Karácsony Gergely bejegyzésében.

Nem csak Budapest érdeke

Kiemelte: nem adják fel a küzdelmet, mert meggyőződésük, hogy a közvetlenül 1,5 millió budapestit, közvetetten pedig 3 millió embert szolgáló járműfejlesztés nemcsak Budapest, hanem az egész ország érdeke. Bővíti és kényelmesebbé teszi a közösségi közlekedést, hozzájárul a levegőminőség javításához. „Nem engedek tehát az elmúlt évtizedek legnagyobb zöld járműfejlesztéséből” – jelentette ki a főpolgármester.

Nyamvadt aláírás

Közölte: tárgyalnak tovább az Európai Unió bankjával, és „ha kell, a budapestieket hívjuk segítségül, hogy kikényszerítsük a kormánytól azt a nyamvadt aláírást”.

A főváros lehívhatja a korábbi hitelt

A szerdai kormányinfót azt mondta Gulyás Gergely, miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy több mint 200 milliárd forint forrás áll a főváros rendelkezésére, a Tarlós István idején jóváhagyott hitelt a főváros bármikor lehívhatja, ez csak  Karácsony Gergelyen múlik – fogalmazott a miniszter.

Kiemelt kép: Karácsony Gergely, főpolgármester – Fotó: MTI/Mohai Balázs