Csak pünkösdhétfőn 11 500 vonatjegy után fizetett kártérítést a MÁV a késések miatt – erről Hegyi Zsolt, a vasúttársaság vezérigazgatója beszélt a Spirit FM-en. Egyetlen nap alatt összesen hat és félmillió forintnyi kárigény érkezett. Ez lett a legmagasabb összeg, mióta június 1-jén elindult a késési biztosítás rendszere. 

Készülnek a nyárra 

A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy aki olyan vonattal utazott, amely érintett volt a késésben, az 48 órán belül megkapja a visszatérítést. Hegyi Zsolt szerint a MÁV levonta a tanulságokat a hosszú hétvégéből, és azon dolgoznak, hogy a nyári időszakban az utasok minél kevesebb fennakadással juthassanak el a Balatonhoz.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Bérelt mozdonyok 

A vezérigazgató szerint, az eredeti ütemezéshez képest hamarabb forgalomba állították a korszerű, bérelt mozdonyokat, emellett a munkaszervezésen is változtattak. Ennek célja, hogy a szakemberek gyorsabban odaérjenek a meghibásodás helyszínére.

Hirdetés

 

 

 

 

 

Pisiszünet az IC-n

Szóba került az a keddi eset is, amikor a Szombathelyről Budapestre tartó InterCity kénytelen volt megállni Csornán, mert a kocsikban nem működtek a mellékhelyiségek. Hegyi Zsolt ezzel kapcsolatban elmondta: a protokoll szerint ilyen helyzetben beiktatnak egy megállót, ha az utasok jelzik, hogy szükségük van rá.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Bocsánatot kértek 

Lázár János, kedd este Jászberényben tartott lakossági fórumot, ahol szintén szóba került MÁV hétvégi eseményei. Azt kérdezték tőle, hogy mikor fog bocsánatot kérni a hétvégi vasúti leállásért. (Arról mi is beszámoltunk, hogy Lázár János helyett Nagy Bálint, közeledési államtitkár egy videóban kért bocsánatot a pórul járt utasoktól – szerk.). Erre azt mondta, hogy már elnézést kértek, de „azzal nem sokra megyünk”, ezért a teljes jegyárat is visszafizetik az utasoknak. „Azt tudom mondani, hogy aki abban hisz, hogy ha egy másik kormány lesz, akkor a sorompó nem hibásodik meg, az azért jól gondolja meg, hogy miben hisz a következő időszakban” – mondta.

Bármikor meghibásozhat a sorompó

 „Ilyen hiba van, nem tudom garantálni, hogy nem lesz, mert ez nem egy lerobbant vonal, ez egy újszerű vonal”. Közölte, vizsgálat fogja kideríteni, hogy az elődei közül hibázott-e valaki azzal, hogy nem kérték számon a karbantartást a felújítást végző Siemensen. „A politikai kritikákkal semmilyen formában nem tudok foglalkozni, és nem is akarok” – szögezte le, hozzátéve: a vasút azért van ilyen állapotban, mert a magyarok többsége a közutak fejlesztését támogatja.

Ki a felelős? 

Lázár János a jászberényi fórumon a vasút állapotát immáron sokadszorra azzal indokolta, hogy a magyarok többsége a közutak fejlesztését támogatja. Arról egy szót sem ejtett, hogy ő személyesen állította le a legnagyobb vasúti beruházásokat. Amint az kiderült, egy sorompó elromlott szellőztetőrendszere okozta a zavart a balatoni vonalon. Lázár János, a 10 évvel ezelőtti kivitelezőt, a Siemenset tette felelőssé. Vitézy Dávid viszont úgy látja, ez sem okozott volna ilyen óriási leállást, ha lett volna pótalkatrész, de a kézivezérelt építési és közlekedési tárcánál minden egyes beszerzésről a miniszter dönt és a volt gimnáziumi osztálytársa intéz.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Lázár János – Forrás: Facebook