Számos vállalat számára még mindig idegen elképzelés, hogy a bérszámfejtési szolgáltatásokat külső partnerre bízzák. Pedig 2023-ban a vállalati terhek folyamatosan növekednek, így fontos, hogy megtalálják a megbízható és költséghatékony megoldásokat ezeket a területen is.

Cikkünkben eloszlatjuk a leggyakoribb tévhiteket, amelyek még mindig felmerülnek, amikor a bérszámfejtés kiszervezése szóba kerül.  

Mivel foglalkozik egy bérszámfejtő? 

Először érdemes tisztázni, hogy mivel is foglalkozik egy bérszámfejtő. A bérszámfejtő feladata a munkavállalók bérének és egyéb juttatásainak kiszámítása, amely alapján a pénzügyi terület elvégezheti a bérek, adók és járulékok kifizetését. Természetesen egy bérszámfejtő feladata ennél tágabb: számos adminisztrációs és bérügyi számításban támogatja a cég hétköznapjait.

A leggyakoribb tévhitek a bérszámfejtés kiszervezésével kapcsolatosan 

#1: Vállalatunk egy ügyfél lesz a sok közül 

Természetesen egy bérszámfejtő cég több partnerrel működik együtt. Ahogy bármilyen szolgáltatást nyújtó cég, itt is az a cél, hogy legjobb minőségben szolgálja ki partnereit. Továbbá a legtöbb vállalkozás egyéni kapcsolattartót jelöl ki, így soha nem lesz kérdés, hogy mikor és kit kell keresnünk felmerülő kérdések esetén. 

#2: Nem tud integrálódni a céges elvárások közé 

A bérszámfejtés keretében vannak kötelezően követendő területek, amelyek jogszabályok írnak elő, így ebben a rugalmasság minimális. Az olyan területeken, mint egyeztetések vagy hóközi egyedi igények, mindig maximálisan kiszolgál egy bérszámfejtő cég. Tehát a bérszámfejtés önmagában nem a világ legrugalmasabb területe, viszont ott, ahol lehetséges, mindig számíthatunk a rugalmas együttműködés feltételeinek biztosítására. 

#3: A tudás nem házon belül lesz 

A bérszámfejtő cégek egyik legnagyobb előnye, hogy naprakész tudásuk kiemelkedik a piacon. Hiszen számos szereplővel működnek együtt, így rendkívül hamar tudnak értesíteni bennünket például egy jogszabály változásról. A szakmai tudás tehát mindössze egy emailre vagy telefonhívásra van! 

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.