Trónfosztás a szupermarketeknél. Az összes hazai kiskereskedelmi lánc közzétette éves beszámolóját, így már biztos, hogy a Lidl lett a legnagyobb szereplő a hazai piacon, letaszítva a trónról a régóta első helyen álló Tescót, amely akkora pofont kapott, hogy elsőből a harmadik lett, mert még a Spar is beelőzte. Mi lehet a legendás Tesco lecsúszásának az oka?

Veszteséges lett a Tesco

Közzétették éves beszámolóikat a Magyarországon működő kiskereskedelmi vállalatok. Általánosságban elmondható a hazai piacról, hogy a Tesco kivételével mindegyik lánc erős bevételnövekedést ért el 2020-ban, viszont az újra bevezetett kiskereskedelmi adó miatt nem mindenki tudta ezt profitnövekedésre váltani, sőt, a Tesco veszteséges volt 2020-ban – írja a Portfolio.huA BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Lerúgták a Tescót az első helyről

Nagyot ment a Lidl, átvette vezető helyét a magyar kiskereskedelmi piacon, lerúgta a Tescót az első helyről. A brit a kiskereskedelmi óriás magyar leányvállalata ráadásul nem csak az első helyről csúszott le, de a Spar is beelőzte, így már csak a harmadik legnagyobb hazai kiskercég volt 2020-ban nettó árbevétel alapján. A franchise-rendszerben működő kiskereskedelmi vállalatokat, mint a CBA, a Coop, vagy a Reál nem rangsorolták.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Itt a friss rangsor

Sokat kerestek Covid-időszakában

Masszív növekedést produkált a Lidl a koronavírus-járvány közepette a német diszkontlánc 668 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelt el 2020-ban Magyarországon, ami 21 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Nem ment jól a Tescónak

A Spar, miután tavaly 10 százalékkal tudta növelni bevételeit, 631 milliárd forintos nettó árbevétellel feljött a második helyre. A Tescónak viszont úgy tűnik, hogy nem kedvezett a járványhelyzet annak ellenére, hogy kínál házhozszállítási szolgáltatást, amely iránt megnőtt az igény a lezárások közepette. Csökkent a Tesco nettó árbevétele 2020-ban az előző évhez képest és a harmadik helyre csúszott vissza a rangsorban a hazai piacon.

Óriási bevételnövekedés

A negyedik legnagyobb szereplő az Auchan volt, az ötödik helyet a Penny Market szerezte meg, míg a másik nagy német diszkontlánc, az Aldi a hatodik legnagyobb szereplő volt a magyar piacon. Mind a három kiskereskedelmi lánc növelni tudta tavaly a bevételeit, a legnagyobb mértékben az Aldi, amely 19 százalékos bevételnövekedésről számolt be 2019-hez képest.

Lecsúszott, de sokan járnak a Tescóba is

Tesco Budaörs – Fotó: BPK

Megragadtak

Mi lehet a Tesco kudarcának az oka? Elég csak bemenni és azonnal érezhető, hogy a Tesco megragadt a 2010-es évek elején. Az üzleteik már nem tűnnek túl korszerűnek és gyakran az áraikkal sem tudnak már mindig versenyezni.

Ciki a Tesco Gazdaságos

Ehhez képest a Lidl nagyon rugalmas, gyorsan alkalmazkodik a termékkínálatával a vásárlói igényekhez és az elmúlt évek reklámkampányaival sikeresen átpozícionálták magukat. Vélhetően ma már egyre kevesebben gondolják a Lidl-ről, hogy nyugati szemetet árulnak, hiszen sok magyar termék van a polcokon, árukészletük gazdaságos, a sajátmárkás termékeik pedig színvonalasan vannak csomagolva. Ezzel szemben egy Tesco Gazdaságost már a csomagolása miatt is egyre több háztartásban ciki kitenni az asztalra. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lidl Budaörsön – Fotó: BPK