Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos. Ez enyhe romlás októberhez képest, az ok pedig jól látható az adatokból: a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással  párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki haváriahelyzet, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését képes negatívan befolyásolni – írta közösségi oldalán a MÁV vezérigazgatója. 

Lerontják a havi átlagot

Hegyi Zsolt szerint a szoros kölcsönhatás miatt akár egyetlen nap is képes egy teljes hónap menetrendszerűségi adatait lerontani. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a legérzékenyebb hálózati pontok megerősítése, illetve a rendkívüli helyzetek mostaninál hatékonyabb, összehangoltabb kezelése rövid időn belül ellenállóbbá, üzembiztosabbá teheti a magyarországi vasúti közlekedést.  A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Országos Havariaközpont

A vezérigazgató szerint a MÁV arra törekszik, hogy az 5 pontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amelyek épp a legérzékenyebb pontokat erősítik meg a magyar vasutat, míg az utóbbi érdekében állítjuk fel januártól az Országos Haváriaközpontot, amely nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában, de minél gyorsabb továbbutaztatásában is érdemi segítséget jelent majd. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Összefüggéseket mutatnak ki

“A MÁV-csoport új, havi riportjára háromszor több látogató volt kíváncsi, mint a korábbi, hasonló adatközlésekre. Ez talán azzal is magyarázható, hogy az új összegzés a kép teljességét igyekszik bemutatni, a kiragadott részletek helyett az összefüggéseket és a hátteret is. Ez azért is fontos, mert a vasúti és az autóbuszos közszolgáltatás ma már nem verseng egymással, hanem egymást erősítve igyekszik kiszolgálni az utasigényeket” – írja közösségi oldalán Hegyi Zsolt. 

Kiszámíthatóbb közlekedés 

“A MÁV-csoport integrációjával, a közlekedési módok hétköznapi és rendkívüli helyzetekben történő koordinációjával kiszámíthatóbbá tesszük a közlekedést Magyarországon. A vasúti adatok után december közepéig publikáljuk majd az autóbuszos közlekedésre és a HÉV-re vonatkozó adatokat is, jövő év januárjától azonban már egyetlen, integrált havi közlekedési riportban számolunk be az előző időszak adatairól, méghozzá menetrend szerint: minden hónap 16-án”. 

Felháborodtak az utasok 

Hegyi Zsolt posztja alatt szabályos kommentcunami indult el az utasok részéről. A vonattal közlekedők többsége nem hisz a MÁV vezérigazgatójának. Az egyik kommentelő ezt írja: “azért ennyire folyékonyan hazudni is tudni kell”. Egy másik utas szerint a közzétett adatok “szokásos magyar statisztikai adat.Hülyének néznek mindenkit. Ez Magyarország”. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

“Ez nulla”

“Inkabb 10-ből 7 késik, ami botrány. Szégyen, ahogy a MÁV vezetése „dolgozik”, ha én így dolgoznék már rég kirúgtak volna. A vonatok inkább 70%-a késik, az emberek dolgozni, vagy megbeszélésre, orvoshoz, színházba nem jutnak el a MÁV botrányos működése miatt. Semmit nem lehet tervezni, vagy csak úgy, ha az ember 2 órával előbbi vonattal megy valahova. Gondolkodjanak el hogy kene dolgozni es mit kéne csinálni… Mert ez nulla” – írta egy másik utas. A felháborodott kommenteket ide kattintva tudod megnézni. 

Kiemelt kép: Hegyi Zsolt