Vasárnap átadták a részben felújított Nyugatit, pár órával később meghibásodott egy biztosítóberendezés, ezért szinte teljesen megbénult Budapest vonatközlekedése. Homolya Róbert a MÁV elnöke belső vizsgálatot rendelt el. Mint mondta: vállalhatatlan következményekkel járt a Nyugati pályaudvar karbantartása.

Több váltó is meghibásodott

A Nyugati pályaudvaron a szombaton befejezett egyhónapos karbantartást követően, vasárnap hajnal óta több váltóállítási, biztosítóberendezési hiba nehezíti a forgalomszervezést. Az ország talán legforgalmasabb pályaudvarán most csökkentett kapacitással tartják fenn a közlekedést, nem tudják fogadni és indítani az összes a vonatot. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A vezérigazgató szerint is ciki

A MÁV hétfő délutáni közleményéből kiderül: a vasúttársaság vezérigazgatója, Homolya Róbert belső vizsgálatot rendel el a történtek okainak tisztázása érdekében. A vasúttársaság a Nyugati pályaudvart érintő vonalakon utazók elnézését kéri az átmeneti forgalmi fennakadások, késések és kényelmetlenségek miatt. A MÁV a menetrend szerinti közlekedés mielőbbi visszaállítására törekszik – írják a közleményben.

Tudtad? Magyarország legnépszerűbb TOP 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu, napi 240 ezernél is több olvasóval! Közben új szolgáltatást indítottunk nektek, mert Budapesten és környékén mindig történik valami. Ne maradj le te sem a jó kis eseményekről. Ide kattintva éred el a naponta frissülő programajánlatunkat. Köszönjük, hogy te is minket olvasol!

Látványos átadó

Egy hónapos felújítási munkák után, vasárnaptól újra fogad vonatokat a Nyugati pályaudvar – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a munkálatok helyszínén megtartott sajtótájékoztatón még pénteken. Vitézy Dávid kifejtette: az elmúlt egy hónapban a pályaudvar átfogó karbantartási munkákon esett át a pályák állapotának javítása, a biztonsági berendezések, távközlési és áramellátási rendszerek korszerűsítése, összességében a pontosabb, megbízhatóbb működés érdekében.

Nagy igény van a vonatokra

A csarnokot az utazók a nyár végén vehetik birtokba sokkal színvonalasabb környezettel és új utastájékoztatási rendszerrel – tette hozzá. A vezérigazgató megjegyezte, a pályaudvart tovább kell fejleszteni, hiszen Budapest környékén óriási igény van arra, hogy többen közlekedjenek vonattal.

Évi 40 millió utas

Modellezésük szerint a napi 50 ezres utasszám 20 év alatt 100 ezerre nőhet, az évi 18 milliós utasszám megközelítheti a 40 milliót a következő évtizedekben. A kapacitások bővítése és a növekvő igények kiszolgálása érdekében a kormány megbízásából a BFK a MÁV-val együtt még az idén kiírja azt a nemzetközi tervpályázatot, amely a 2030-as Nyugati pályaudvart “megálmodja” – jelentette be Vitézy Dávid.

Sok fontos munkát végeztek el

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója pénteken ismertette: több mint 16 ezer négyzetméternyi területen új burkolatot tettek le, 3 kilométeren kicserélték a síneket, 5 kilométeren a felsővezetéket. A fejlesztés keretében egy olyan szolgáltatást is kidolgoztak, amely a pályaudvar területén a vakok és gyengén látók közlekedését segíti.

Teljes felfordulás

A szép beszédek után nem sokkal, már vasárnap gyakorlatilag összeomlott a közlekedés a Nyugatiban. Pár órával később a MÁV kiadott egy közleményt, mely szerint már minden oké, de hétfő reggel további problémák jelentkeztek. Meghibásodott egy biztosítóberendezés, emiatt jelentősen változott a menetrend, teljes felfordulás alakult ki, ráadásul a nagy eső miatt a Nyugati környéke is szinte járhatatlan volt.

Egy hónapig dolgoztak

A MÁV június 19-től július 17-ig kiemelt karbantartásokat végzett a pályaudvari vágányhálózaton, annak teljes lezárásával. Ez idő alatt a Nyugatiba nem érkeztek és onnan nem indultak vonatok. A Nyugati pályaudvar éves szinten – járványhelyzet időszakát leszámítva – mintegy 18 millió utast fogad. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Nyugati pályaudvar – Fotó: MTI/Máthé Zoltán