Jelentősen csökkentenék az illetékek, díjak és más közterhek számát és mértékét annak érdekében, hogy könnyebb és olcsóbb legyen kocsit cserélni, így megújuljon az elavult magyar járműállomány – derül ki a Pénzügyminisztérium friss előterjesztéséből. Ha a dokumentumot jóváhagyja a Parlament jelentős változások következnek az autók piacán.

Az adócsökkentéssel a költségvetésből összesen 19 milliárd forintnyi bevétel esne ki, amit azonban az öregebb importautók regisztrációs adójának és az öregebb cégautók közterheinek emelésével ellensúlyozna a tervezet – írja a hvg.hu portálra hivatkozva az index.hu.

A kormányhatározat elfogadása esetén eltörölnék a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékét, az eredetvizsgálat díját, a külföldről származó gépkocsi esetén a származás-ellenőrzés díját és a rendszámtábla, illetve a regisztrációs matrica díját abban az esetben, ha a gépjármű megszerzése esetén vagyonszerzési illetéket kell fizetni.

Egyszerűsödnének az öröklés szabályai. A legfiatalabb kocsiknál felére, az autók többségénél enyhén csökkenne a gépjárműadó.

A környezetkímélő – elektromos és tölthető hibrid – járművek kedvezményei megmaradnának.

Mesterségesen fékeznék az öregebb, leginkább környezetkárosító autók behozatalát, ezért jelentősen átalakítanák a regisztrációs adót, bevezetnék a EURO6-os kategóriát, ezzel leginkább az öreg dízautók importját drágítanák.

A cégautóadó mértéke a környezetvédelmi besorolás alapján differenciáltabb lenne és emelkedne, méghozzá a rosszabb környezetvédelmi besorolású és az erősebb gépjárművek esetében jelentősen, más csoportokban kisebb mértékben.

A már forgalomban lévő autók esetében a gépjárműadó nem változna.

A dokumentumnak része a kidolgozott kormányhatározat is, amit egyszerű elfogadni, azonban a javaslat többi részének elfogadásához több jogszabályt is módosítania kell az Országgyűlésnek. Az előterjesztés készítői szerint a parlament még a tavaszi ülésszakán tárgyalhatja az előterjesztés alapján kidolgozott törvényjavaslatot.