Egy irattár költöztetése nem tűnik elsőre bonyolult feladatnak, hiszen nincsenek apró csetreszek, kiömlésre hajlamos folyékony tisztítószerek és törékeny tányérok sem, amiket az új helyre kellene költöztetni. Ennek ellenére az irattár költöztetése sem túl egyszerű feladat, hiszen a fontos dokumentumok esetében kulcsfontosságú a biztonságos szállítás, nem beszélve a sokszor milliókat is érő gépekről.

De mi minden jelenthet még kihívást egy irattár vagy iroda költöztetésénél? Ennek jártunk utána.

A szelektálás az első feladat

Amikor már tudjuk, hogy hamarosan költöztetésre kerül a sor, érdemes nekifogni a szelektálásnak. Noha az elmúlt években sok cég csökkentette a papíralapú dokumentumait és állt át digitálisra, mégis akadnak olyan iratok, mint a garancialevelek vagy a szigorú számadású nyomtatványok, melyeket még mindig papíralapon szükséges őrizgetni. Azonban egyszer ezek is elévülnek, és a már szükségtelenné váló anyagokat ideje megsemmisíteni. Ez egyrészt azért is hasznos, mert a költöztetendő holmi csökkentésével sok esetben csökken a költöztetés költsége is, másrészt értelmetlen a felesleges holmit az új irodába vinni magunkkal, ha azok csak a helyet foglalnák.

Ugyanez igaz a már nem működő elektromos berendezésekre, és a feleslegessé vált irodabútorokra is, vagyis mindent, amit nincs értelme az új helyre szállítani, azt ne is szállíttassuk oda.

A dokumentumok rendszerezése elengedhetetlen

Igazán előnyös a helyzetünk, ha az irattárba belépve akár csukott szemmel is megmondjuk, hogy az éppen szükséges dokumentumot hol találhatjuk meg. Azonban a költöztetés során a nem megfelelően sorba rakott iratok jó eséllyel nem is sorban kerülnek elhelyezésre az új helyen, ami aránytalanul sok időnket fogja elvinni a későbbiekben a dokumentumok keresgélése miatt.

Éppen ezért figyeljünk oda, hogy megfelelően rendszerezve kerüljenek az iratok dobozolásra, és számozással jelöljük a sorrendet. Annyit még érdemes megtenni, hogy az olyan iratokat, melyekre nagy eséllyel szükségünk lesz a költözést követő néhány napon belül, azokat külön kezeljük, így ha valóban szükségessé válik elővenni a dokumentumokat, azonnal a kezünkbe kerülhetnek, nem kell hosszas keresgéléssel tölteni az időt.

Egy költöztető cég segítségével könnyebb

Ha túl nagy falatnak bizonyul számunkra az irattár költöztetése, érdemes igénybe venni egy irodaköltöztetésben jártas költöztető cég segítségét. A költöztető cég az egyeztetést és a helyszíni felmérést követően el fogja készíteni a költöztetési tervet, szükség esetén elvégzi a csomagolást és a dokumentumok sorrendbe helyezését, majd biztonságosan átszállítja a holmit a régi helyről az új címre.

Amennyiben te is egy tapasztalt, megbízható költöztető céget keresel, amely segítségedre lehet az irattár költöztetésében, vedd fel a kapcsolatot a Visszuk.hu csapatával, nem fogod megbánni!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének legolvasottabb regionális hírportálján, amely a forgalmas napokon már Magyarország legolvasottabb hírportáljai között van, akkor kattintson ide!