A szervezet úgy véli, hiába hazudják az ellenkezőjét, sok helyen nőni fog a menetidő, ráadásul a busz üzemeltetése is drágább lesz.

Lesújtó vélemény

Teljes a káosz a Magyar Államvasutak (MÁV) és Lázár János minisztériumának vasútvonal-bezárási terve körül – írja Facebook-posztjában a Közlekedő Tömeg. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Tíz nap alatt átnyomják

A szervezet szerint alig egy hete ismerték el, hogy a hodászi balesetre hivatkozva – ahol többen égési sérüléseket szenvedtek egy eltört fűtéscső miatt – augusztus elsejétől tíz mellékvonalat bezárnak. Mindezt pedig villámgyorsan, tíz nap alatt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem véletlenül van ez így

A menetrendek nappal a vasútvonalak bezárása előtt kerültek nyilvánosságra – ennyi ideje van tehát a vasútvonalak használóinak tudomásul venni, hogyan tudnak majd közlekedni jövő héttől. Úgy vélik, annak is megvan az oka, miért ilyen rapid módon történik meg az intézkedés.

Direkt a nyári szezonban

A mellékvonalak leépítésére 2020-ban bevezetett, majd megbukott járványügyi menetrend hallatlan tiltakozásokat indított el az érintett térségekben. Éppen ezért elkerülendő a helyi országgyűlési képviselők és polgármesterek tiltakozását, a nyár közepén, rekordidő alatt verik át a bezárásokat.

Felújítják, majd bezárják

Kitérnek arra is, hogy van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, s mire visszatérnek a munkába, azzal szembesülnek, hogy a településükön nem járnak a vonatok. Ráadásul olyan vonalakra is lakatot tesznek, ahol nemrégiben felújítások voltak.

Kicserélik a pályát, majd másnap jön a szünet

Ennek egyik legeklatánsabb példája a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal, amelynek egy szakaszát pár héttel ezelőtt elmosta egy villámárvíz. A teljes vasúti pályát újra kellett építeni. Furcsa, de mire végeznek a munkával, másnap már bezárják a vonalat.

Nőtt az utasforgalom, de aztán…

A Mátészalka-Csenger vasútvonalon jelenleg is zajlik Csenger vasútállomásának felújítása. Az állomás forgalma a vasútvonallal együtt keddtől megszűnik. A Dombóvár-Komló vonalon szintén érintett, ahol egy menetrendi változás miatt ismét elkezdett nőni az utasforgalom.

Növekvő menetidő

A szervezet szerint az átgondolatlanság és a „dilettantizmus” most is abszurd helyzetekhez vezet. Példaként említették, hogy a vonatpótló buszok és a vonat menetideje között számos helyen pár perc a menetidő-különbség, míg Tiszaújváros felé 17, Komló felé 24 perccel nő a menetidő.

Drágább lesz a buszozás

Utóbbi helyen gyorsjáratokat is indítanak a vonatokat felváltó lassú buszok kiegészítésére – a jelentős teljesítménytöbblet következtében az olcsóbbnak beállított buszos pótlás sokkal drágább lesz, mint a vonatok közlekedtetése.

Nagyobb hátrányban a lemaradt térségek

Mindez akár komédia is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, s emiatt komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségei kárára történne – vélekedik a szervezet, megjegyezve, hogy a most bezárásra ítélt vasútvonalak az ország távoli, sokszor határmenti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz.

Közös fellépést sürgetnek

A minisztérium ámokfutása ellen már számos polgármester, képviselő, szakértő és civil szervezet felszólalt. Felhívjuk az érintett vasútvonalakat használókat, hogy továbbra is hallassák hangjukat, akadályozzuk meg közösen a vasútvonalak bezárását! – zárja bejegyzését a Közlekedő Tömeg. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

(Kiemelt képünk a Közlekedő Tömeg Facebook-oldaláról származik.)