A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Lánchíd felújítása kapcsán az Indexnek adott interjújában kiemelte: a Lánchíd a Dunába szakadni nem fog, de vannak olyan szerkezeti korróziók mind a járdán, mind az útpályán, amik azt okozhatják, hogy a hídnak egyes darabjai lehullhatnak akár a hajókra, akár az alsó rakparton közlekedőkre.

Ez a fajta állapotromlás az alagút esetében nem áll fenn – tette hozzá Vitézy Dávid az interjúban. “Ha a Lánchidat továbbra is egy autós hídként képzeljük el, akkor valóban indokolt lehet az alagúttal együtt felújítani, hogy ez az egész útszakasz minél rövidebb ideig legyen lezárva.

Az alagút műszaki állapota ennyire sürgős beavatkozást nem tesz szükségessé, akár egy évtizedet is kibír. Ha viszont egy gyalogos, kerékpáros, autóbuszos prioritású híd lenne a Lánchíd, akkor a felújításban ennek az egyidejűségnek sokkal kevesebb haszna van”- emelte ki.

Arra viszont, hogy a Lánchíd teljesen gyalogos kialakítású legyen, nem biztos, hogy alkalmas a funkcionális kialakítása miatt. Ez az ott közlekedő autóbuszok miatt sem javasolt. Vitézy szerint a Lánchídnak ma egy nagyon jelentős szerepe van a buszhálózatban, ezt a szerepét érdemes lenne megtartani.

“Az biztos, hogy élőben fogjuk sok évig tapasztalni, hogy milyen Lánchíd nélkül a budapesti autós közlekedés, mert a felújítás alatt a hídra nem fog autó felhajtani” – tette hozzá.

Vitézy szerint a Széchenyi tér – ami a Lánchíd pesti hídfője – teljes rekonstrukciója is nagyon időszerű, mert ez egy autóközpontú tér, amit nem lehet szabályosan sehonnan megközelíteni.

“A tér teljes újratervezését a kormány 100 százalékban finanszírozza, első körben viszont érdemes a Lánchíd felújítására koncentrálni.

Azt javasoljuk, hogy 18 hónap legyen a lezárási idő, amit a tenderben megfogalmaznak, ami elég idő arra, hogy lássuk, hogy a város közúti forgalmára ennek milyen hatása van és a Lánchíd autómentesítése megtartható-e a felújítás után is. Én abban bízom, hogy igen” – mondta Vitézy Dávid.

Kiemelt kép: Lánchíd – Fotó: BPK