Be volt húzva a kéziféke annak az autónak, amit a múlt héten szedtek ki a Dunából Dunakeszinél, és amiben emberi csontokat találtak. Most itt a magyarázat arra hogyan kerülhetett emberi csontváz a roncsba.

A behúzott kézifék miatt nehezen lehetett mozgatni a roncsot. A Blikk információi szerint ez a különös fejlemény oszlatta el a gyanút, hogy bűncselekmény vagy öngyilkosság történt volna.

Tudtad, hogy a BudaPestkörnyéke.hu egy 100 évvel ezelőtt is létezett agglomerációs újság modern változata? Cikkeinket havonta már 300 ezer alkalommal olvassák el. Köszönjük, hogy te is itt vagy!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A vízből kiemelt autó egy helybéli, középkorú asszonyé, aki hét évvel korábban bejelentette a rendőrségen, hogy eltűnt a kocsi és 28 éves fia is. Az édesanya szerint Lajos depressziós volt az eltűnése előtt. Ezért is vetődött fel a hozzátartozókban és a rendőrökben, hogy így akart véget vetni az életének.

A behúzott kézifék azonban magyarázatot adhat a tragédiára, hogy valójában szerencsétlen, végzetes balesetről van szó, amely bárkivel megtörténhet.

A fiatalember 2011 január elején tűnt el. Az eumet.hu meteorológiai oldal adataiból kiolvasható, hogy a 2011-es esztendő első hetében –7 fok körüli éjszakai fagyok voltak. A Blikknek Pártai Lucia meteorológus azt mondta, hogy az ilyen az időjárás életveszélyesen csúszóssá teheti az utakat és elmesélte, hogy egyszer majdnem ő is a Dunába csúszott hasonló körülmények között.

Egy január 3-i hajnalon történt, indultam volna otthonról a tévéstúdióba. Ónos eső miatt tükörjég volt odakint. Az autóm csúszni kezdett a 25 méterre lévő Duna-part felé, pedig ott nem is olyan meredek a lejtő, mint a dunakeszi rézsűnél. Tudtam, hogy nem léphetek a fékre, mert akkor oldalirányban is kicsúszhat a kocsi. Én is a kézifék behúzásával és kiengedésével próbáltam visszaszerezni az irányítást az autó felett, de hiába. A kocsi csak csúszott a víz felé. Végiggondoltam, hogyan fogok majd kiszabadulni a vízzel elöntött volán mögül. Végül egy odafagyott másik autó állította meg a kocsimat – idézte fel emléket Pártai Lucia.

Egy vezetéstechnikai oktató szerint ilyen esetbe könnyen megijed az ember, ezért csapdába esik, hiszen a nyomáskülönbség miatt nem tudta azonnal kinyitni az ajtót. Ha víz alá kerül a kocsi meg kell várni, amíg majdnem megtelik vízzel és kiegyenlítődik a nyomás. Akkor már kis erőfeszítéssel nyitható az ajtó, így ki lehet szabadulni.

A probléma a hideg vízzel lehet, hiszen jeges vízbe boruláskor lemerevedhetnek a légzőizmok, ilyenkor az ember úgy érzi, nehezen kap levegőt. Lassú, nyugodt lélegzéssel ez elmúlhat. De minél előbb partra kell kerülni, mert a hideg vízben harmincszor gyorsabban hűl ki a szervezet, mint a levegőben. Ha a testhőmérséklet 32 fok alá esik, ájulás, 31 fokon öntudatlanság következik be. 10 foknál hidegebb vízben a szakirodalom szerint annyi percünk van a hypothermia első tüneteinek megjelenéséig, ahány fokos a víz.

Kiemelt kép: MTI