A fővárosi ingyenes parkolás mielőbbi megszüntetését szorgalmazza Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, aki egy amerikai kutatásra hivatkozva azt mondja, a koronavírus-fertőzésben is 15 százalékkal többen halnak meg ott, ahol akár csak minimálisan emelkedik a légszennyezettség.

Lukács szerint az ingyenes parkolási lehetőség miatt nagyon sok olyan ember is autóba ül, aki egyébként nem tette volna, emiatt a helyben élők a város belső területein alig találnak maguknak parkolóhelyet, ezért kényetelenek sokáig körözni parkolás előtt.

Továbbá a járvány hatására csaknem megduplázódott a városi csomagszállítás, aminél eddig is komoly gond volt, hogy a szállítók az idejük jelentős részét parkolóhelyek keresésével töltötték, és az esetek nagy részében képtelenek voltak szabályosan megállni.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az ingyenes parkolás lehetősége és a kiszállítandó csomagok számának hirtelen megugrása szinte elviselhetetlenné teszi a helyzetet, különösen a járművezetők számára.

A környezetvédő szervezethez érkező lakossági jelzések szerint a csomagszállító járművek szabályos parkolása ma már nagyon ritka, ami például a kerékpársávon történő megálláskor komoly baleseti kockázatot is teremt, ráadásul egy ördögi kört eredményez.

„A kialakult helyzet komoly időveszteséggel is jár a csomagszállítók részére, ami azt is jelenti, hogy több furgonra és egyéb járműre van szükség. Ez pedig még tovább növeli a parkolási gondokat és a forgalmi torlódásokat.

„Mindez egyúttal a szállítók költségeit is növeli, amit kénytelenek áthárítani a lakosságra” – állítja Lukács, aki szerint a Nagykörúton bevezetett és számos kritikát kiváltó kerékpársáv miatt nem nőtt a környezetszennyezés, mert amíg korábban két sávban álltak az autók, addig most csak egy sávban teszik ugyanezt.

A megoldás része mindenképpen a parkolási díjak visszavezetése. Az pedig, hogy még nincs mindenütt jelentős forgalom a kerékpársávokon, nem azt jelenti, hogy ne lenne igény a kerékpáros közlekedésre. Mint minden változtatásnál, ez esetben is időre van szükség ahhoz, hogy rászokjanak az emberek a kerékpárhasználatra – írja a 24.hu a Növekedés.hu oldalra hivatkozva.  

Kiemelt kép: Bringás a Nagykörúton – Fotó: BPK