Késések, kimaradó vonatok, elromlott váltó. Az agglomerációban vonattal közlekedők gyakran tapasztalják, hogy gyakran problémás a MÁV menetrendje. A hvg.hu friss elemzéséből kiderül, hogy Magyarország legproblémásabb 10 vasútvonala közül 8 Budapesten és környékén van, ráadásul a problémák nagy része is a főváros környékén keletkezik.

Az ország 79 működő vasútvonala közül 38-on nem volt semmilyen fennakadás az idei első félévben, köztük olyan nagyobb vonalon sem, mint a GYSEV és a MÁV közös Szombathely-Nagykanizsa vonala.

Összesen 433 hibapontot osztottak ki, ebből 199,5-öt három nagy forgalmú, részben budapesti elővárosi vonalon, a miskolc/sátoraaújhelyin, a cegléd/záhonyin, és a pécsin.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A szégyenlista első tíz helyezettje összesen 343 hibapontot kapott, az összes többi vasútvonal együtt 90-et.

Az ország 10 legproblémásabb vasútvonala

  1. Budapest-Sátoraljaújhely 78
  2. Budapest-Záhony 64
  3. Budapest-Pécs 57,5
  4. Budapest-Lőkösháza 39,5
  5. Budapest-Szob 24,5
  6. Budapest-Gyékényes 23
  7. Budapest-Lajosmizse 17,5
  8. székesfehérvár-Szombathely 15
  9. Hatvan-Szolnok 12,5
  10. Budapest-Rajka/Hegyeshalom 11,5

Így készült a felmérés

A hvg.hu újságírói a Mávinform adatait használták, az információkat pedig az alábbiak szerint pontozták.

2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, vagy több járat kimarad. Minden további óra 1-1 pont. 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés, fél pont jár, ha csak egy vonatpár marad ki.

A baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe, mert ezeket nem a vasúton kell számon kérni. Ugyanígy nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dől a sínre, vagy a nagymarosi sárlavina. Bevették viszont a számításba a havazás miatti leállást, hiszen az nem számít extrém időjárásnak, ha esik pár centi hó.

A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vették át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest-Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd-Szeged vonalhoz, hiába jár a legtöbb ottani vonat Budapest-Szeged távon. Ha azonban a MÁV több vonalra is kiírja a hibát, akkor mindnél beleszámolták. A kutatás során 2020 első félévét nézték át, hogy aztán az év végén teljes éves listát készíthessenek majd.

Kiemelt kép: Kisiklott vonat Rákosrendezőnél – Fotó: MTI/Mihádák Zoltán