Egy sikeres vállalkozás felépítéséhez és megállíthatatlan fejlődéséhez kiforrott és részletes marketing terv kell. Ez lesz ugyanis az a pontos útiterv, ami elvisz az üzleti céljaid megvalósításához. A marketing terv felfedi, hol tartasz most, és hol szeretnél lenni egy év múlva. Kiemeli a prioritásokat és felvázolja a B- és C-terveket, arra az esetre, ha az A-terv nem jönne be.
Azért, hogy számodra 2022 az áttörés éve legyen, a Langmár Kommunikáció szakértője egy csokorba szedte a legfontosabb szempontokat, amelyeket figyelembe kell venned az ütős marketing terv elkészítéséhez.

1.    A hatékony marketing terv alapos piackutatással kezdődik

A cégek nagy része nem végez piackutatást, márpedig enélkül működőképes éves marketing terv sem készülhet. A piackutatás ugyanis az egész terv alapja. Ha tehát te elég energiát fordítasz erre a lépésre, az a terv többi részének is mélységet ad, és biztos alapot nyújt a marketing stratégiát érintő döntésekhez.
Ha tisztában vagy a jelenlegi célpiacod fájdalmas pontjaival, motivációjával, céljaival és aggályaival, jó úton vagy. Ezek a tényezők azonban később is folyamatosan változni fognak, ezért ne elégedj meg egyetlen piackutatási eredménnyel.

2.    Mérd fel a piaci helyzeted!

Tisztában kell lenned a terméked, illetve a szolgáltatásod piaci helyzetével és összességében a célpiacoddal. Kik a versenytársak? Hol áll a márkád a piacon? Beváltak az eddigi marketing lépések vagy ideje váltani?
Ez a terület is folyamatosan változik. De ha te tudod, hol tartasz, sokkal könnyebb a gyakorlati célokat és prioritásokat kialakítani.
Például, ha az előző évben te uraltad a célpiacot, idén az ügyfélszerzésre vonatkozó célok valószínűleg háttérbe szorulnak, mert a cél mostantól az ügyfelek megtartása lesz.

3.    Állítsd fel a marketing céljaidat!

Már a marketing terv elkészítése előtt meg kell határozni a nagyobb és a kisebb üzleti célokat, és azt, hogy hova szeretnél eljutni. Ezután könnyebben megtalálod az odavezető utat is. A változó piaci helyzetben változhatnak a rövid és hosszú távú marketing, hirdetési, illetve kampánycélok is. Érdemes az aktuális piaci helyzetet figyelembe véve céltervezni.

4.    Tudd, hol hibáztál!

Ha az előző évben is volt marketing terved, akkor nézd át! Használd a rendelkezésre álló mérőszámokat, jelentéseket és kimutatásokat annak meghatározására, hogy mely lépések jöttek be, és melyekkel veszítettél. Változásra van szükség? Duplázd meg azokat a lépéseket, amelyek előre vittek, de ne felejts el megválni azoktól a technikáktól és folyamatoktól, amelyekkel elbuktál.
A marketing tervek egyik legnagyobb hibája, hogy a tervezők elfelejtik meghatározni, hogy milyen lépéseket kell abbahagyni, miközben hosszan gondolkodnak az új tennivalókon.

5.    Határozd meg a marketinged fő teljesítménymutatóit!

A fő teljesítménymutató (Key Performance Indicator – KPI) egy mérhető érték, egy mérőszám, ami azt mutatja meg, hogy mennyire hatékony lépéseket teszel az üzleti céljaid elérése érdekében.
Még mindig ugyanazokat a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat használod, mint tavaly, vagy amelyeket évekkel ezelőtt? Dobd ki őket. Ha ugyanis a figyelmedet nem a megfelelő területekre irányítod, vagy az energiádat túl sokfelé szórod szét, az az egyik legbiztosabb módja annak, hogy ne érd el az elsődleges célodat – a bevételnövekedést.

6.    Ragaszkodj a tervhez, de ne minden áron!

Ha szilárd és részletes marketing tervvel rendelkezel, világosak a prioritások, a következő lépések és a folyamatok, amelyek megkönnyítik a munkádat. Az éves marketing tervet azonban nem szabad kőbe vésni. Tekints rá úgy, mint egy útitervre, amely vezet téged a folyamatosan változó tájon.
Ahogy folyamatosan szemmel tartod a piackutatást és a fő teljesítménymutatókat, előfordulhat, hogy az év közepén módosítani, illetve fejleszteni kell marketing terveden, hogy megbizonyosodj arról, hogy az általad használt stratégiák és taktikák magasabb megtérülést hoznak-e.

Egy jól kidolgozott marketing tervvel megkapod az idősort, vagyis a mindent eldöntő ütemezést, amely a stratégiáid egyes lépéseit fogja diktálni. Mire érdemes építeni a céged marketingjét? A Langmár Kommunikáció Stratégiatervező konzultációján érthető, hasznos és kézzelfogható megoldásokat kaphatsz a kérdéseidre.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattints ide, ha te is kipróbálnád ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!