A MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvarra érkező repülőtéri vasút tervét egyformán támogatja – nyilatkozta Homolya Róbert, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója az MTI-nek a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret a belvárossal összekötő kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatban.

A társaság véleménye szerint a kormány – budapesti fejpályaudvarok jövőjéről is szóló – döntéseitől függ majd, hogy melyik nyomvonal valósulhat meg – tette hozzá.

Mint mondta, a kormány szándéka, hogy a közszolgáltatási személyszállítás országos gerincét a környezetkímélő vasút képezze.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ennek egyik fontos eleme lehet a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér 2. terminál vasúti kapcsolatának megteremtése, amit a MÁV is kiemelten fontosnak tart.

A MÁV elnök-vezérigazgatója ismertette, a hatályos kormánydöntés szerint a Nyugati pályaudvarral összeköttetésben lévő Kőbánya-Kispest állomásról indulna egy leágazás a 100-as vonalon a repülőtér érintésével, ami Monornál térne vissza a fővonalra.

Ennek a tervezési munkáját a NIF Zrt. már elvégezte, jelenleg az építési engedélyezési eljárás folyik.

Ehhez kapcsolódóan a vasúttársaság javasolja, hogy Kőbánya-Kispestről közvetlen vasúti összeköttetést létesítsenek a Keleti pályaudvarra is, ahonnan 15 percenként indulhatnának vonatok a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, ez a Keleti pályaudvarról 20 perces eljutást tenne lehetővé a repülőtérre.

MTI