Az M7-es autópálya Budapest és Székesfehérvár között háromsávosra bővül mindkét irányban, a bővítés időpontjáról azonban még nincsenek információk.

1200 kilométernyi utat vettek át

Molnár István, a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei területi igazgatója, egyben a Közlekedéstudományi Egyesület megyei elnöke kiemelte, 2022 őszén több mint 1200 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át a Magyar Közúttól az Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF). Ennek a szervezetnek lesz a feladata a már említett bővítés. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Bővülhet az M1-es autópálya

Már elkészültek a kiviteli tervek az M1-es autópálya M0-s és Bicske közötti szakaszának kétszer három sávosra bővítésével kapcsolatban. A Bicske és Tatabánya közötti szakaszra már engedélyezték is az építkezést, ami azt jelenti, hogy hamarosan meg is kezdődik a bővítés – írta a FEOL.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

M7: három sávon a Balatonig

Az M7-es autópályáról azt írták, annak jobb oldali, tehát a Budapestről a Balaton felé vezető oldala az M0-s és a balatonvilágosi csomópont között teljes hosszában háromsávosra bővül majd.

Bővítés a másik oldalon is

A bal pályán Balatonvilágos és Székesfehérvár között háromsávosra építik az autópályát, Fejér vármegye székhelye és a főváros között ugyanis Budapest irányába már amúgy is háromsávos a pálya.

Időpont még nincs

A lap megkereste az MKIF Zrt.-t, hogy van-e már konkrét dátuma az építkezésnek, de választ még nem érkezett.

Jelentős emelkedés

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról néhány hete, hogy a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. oldalán közzétett díjtáblázat szerint jelentősebben nőtt a rövidebb időszakokra szóló jogosultságok ára.  

Nagyobb is lehetett volna

Az illetékesek kiemelték: noha az infláció nagyobb emelést tett volna lehetővé, az országos és megyei matricák „csak” öt százalékkal drágultak. A tíznapos és havi matricák ára viszont jelentősen emelkedett. A személygépkocsik esetében (D1 díjkategória) a havi matrica ára 8900 forint lett az eddigi 5210 forint után, a tíz napig érvényes matrica pedig 5500 forintra drágult 3820 forintról.

Megfontolandó

Az általában rövidebb időszakokra vásárlóknak is érdemes fontolóra venni az éves jogosultság megvásárlását: 2023-ban 9 darab heti matrica annyiba kerül majd, mint az éves autópálya-matrica.

Drágábban motorozhatunk

A motorosok tíznapos útdíja nő a legnagyobb arányban, 1600 forintról 2750-re, ami csaknem 72 százalékos áremelést jelent.

A büntetések is drágulnak

2023-ban nem csak a matricák, hanem a büntetések is drágultak. A díjköteles utak matrica nélküli használata esetén a D1 kategóriában például 60 napon belüli fizetésnél 18 750, azon túl 74 970 forintra nő a büntetés összege. Ez tavaly 16 220, illetve 64 850 forint volt. A kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatók éves országos matrica utólagos megvásárlásával is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció