A Metróért Egyesület közösségi oldalán jelent meg az a fotó, amelyen az látszik, hogy 42,3 Celsius-fok van a 3-as metróban. Ez brutális meleg, a BKK-nak lépnie kellett. Mivel nincs klíma a szerelvényeken, bekapcsoltak egy különös nevű eszközt, amellyel 10 fokkal csökkentették a hőmérsékletet, de még így is bőven 30 fok felett van a hőmérő higanyszála a 3-as metróban.

Fűtés a kánikulában

“Ma üzemkezdet óta a rekuperáció visszakapcsolva” – jelentik a fontos hírt az egyesület közösségi oldalán. De miért nagy dolog ez, egyáltalán mit jelent a rekuperáció? Ez lényegében a fékezéskor keletkező áram visszatáplálását jelenti a hálózatba, eddig ugyanis az így keletkező hőt lényegében hősugárzóként elégette a metró kerekénél lévő eszköz, vagyis a kánikulában legnagyobb meleget csináltak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

42 fokos metró

A jelenség az alvázra szerelt ellenállás fölötti részeken extrém mód megnövelte a metrókocsi hőmérsékletét. A 3-es metró kocsijain nincs légkondicionáló, csak ventilátor, ami az alagút és a kocsik levegőjét keveri és mozgatja. Múlt hét pénteken például 42,3 Celsius fokot mértek az egyik szerelvény padlójánál, ezt fényképezte le az egyesület egyik tagja.

Hirdetés

Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!

 

 

 

 

 

Nagyon meleg a légkondi nélküli vonal

A minap a Telex munkatársa is megmérte a metrók hőmérsékletét. A mérések eredményei szerint most is a hármas metró messze a legmelegebb, igaz szerdán már „csak” 34,6 Celsius fok volt a hőmérséklet a kocsiban, valószínűsíthetően a rekuperáció bekapcsolásának köszönhetően. A 2-es metrón közben 28,5 Celsius fokot, a 4-esen pedig 25,9 Celsius fokot tapasztaltak. Ezen a két vonalon klimatizált szerelvények járnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Extrafűtés

Nagy kérdés, miért csak most kapcsolták le az extrafűtést a szerelvényeken? Amikor a felújított, újragyártott orosz metrószerelvények érkeztek, azokba már korszerű áramvisszatáplálást építettek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője. Ám a metróalagút felújításakor már nem volt pénz a régi automata vezérlőrendszer lecserélésére, és a két rendszer nem mindig működik együtt megfelelően. Előfordult, hogy az áramvisszatáplálás többletárama néha néhány méterrel továbblökte a kocsikat fékezéskor az állomásokon, ezért egy éve ki is kapcsolták.

Tesztelik a rendszert

A BKV elismerte, a rekuperáció tényleg okozott gondokat korábban, ezért kapcsolták ki, és próbálták meg összehangolni a két rendszert. A tesztelés szerdán ért el odáig, hogy vissza lehetett kapcsolni a rekuperációt. Mint azt a BKV egyik vezetője közölte, jelenleg tesztelik a beállításokat, de a rekuperáció most már marad. Azaz, a jelenlegi 32-34 foknál már nem lehet melegebb a metróban. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: hőmérő és hármas metró – A kép illusztráció, Adobe IA mesterséges intelligencia felhasználásával készült