Hamarosan elkezdődhet a lajosmizsei vasútvonal felújítása. A Budapesti Fejlesztési Központ megkérdezte az arra közlekedőket, mi tartanak fontosnak a felújítás során. A beérkezett válaszokból kiderül, hogy az egészet úgy ahogy van felújítanák. Nem is csoda, hiszen ez Budapest és környékének legvacakabb vasútvonala. Kimaradt a villamosításból, koszos állomások között döcög egy ősrégi dízelvonat és még így is naponta tízezrek kénytelenek használni.

Kérdőíves felmérés

Mivel a Budapesti Fejlesztési Központ már a vasútvonal felújításának tervezési folyamatába is be akarja építeni a lakosság számára legfontosabb szempontokat, ezért még a tervezési feladatok megkezdése előtt, 2021. március 12-én kérdőíves felmérését indított. Ezzel a lehetőséggel a kérdőív zárásáig, április 30-áig összesen 3347 fő élt. A most induló tervezési munka során ezeket a véleményeket, észrevételeket is figyelembe fogják venni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Szép állomásokat, gyorsabb vonatokat

A legtöbb kitöltő nagyon fontosnak tartja a pálya korszerűsítését, a sűrűbb vonatkövetést és az állomások teljeskörű felújítását, illetve környezetük jelenleginél barátságosabbá és biztonságosabbá tételét.

Hoppá! Magyarország 15. legolvasottabb weboldala lett a BudaPestkörnyéke.hu. Az auditált DKT/Gemius mérés szerint pedig a 11. legnépszerűbb hírportál lett az országban. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

 

A többség szinte mindent felújítana

A válaszadók több kérdésben egyértelmű támogatásukat fejezték ki a vasútvonal tervezett korszerűsítésével kapcsolatban, így 93 százalékuk egyetért vagy inkább egyetért a pálya kétvágányúsításával minden lehetséges szakaszon, 84 százalékuk támogatja a vasútvonal villamosítását, 95 százalékuk a jelenleginél gyakoribb vonatkövetéssel, 91 százalékuk pedig a sebesség emelésével ért egyet.

Gőzössel a Keletibe

A kérdőívre válaszolók számát figyelembe véve elgondolkodtató, hogy 16%, vagyis a 3300 válaszoló közül nagyjából 400 ember nem támogatja a villamosítást és csaknem 300-an még a sebességet sem növelnék. Ők azok, akiknek vélhetően minden mindegy. Talán ha gőzös vinné őket a Keletibe, annak is örülnének.

Modern vasútvonalat akarnak

De vissza a felméréshez: Ami az állomásokat és megállóhelyeket illeti, a válaszadók 91 százaléka támogatja akadálymentes megújításukat, és 85 százalékuk szeretné, ha javulna azok megközelíthetősége. A felmérésből egyértelműen kiolvasható, hogy a válaszadók a vasútvonal adottságainak modernizálását várják el, döntő többségük elégedetlen a vonatok pontosságával, sűrűségével, menetidejével és a szerelvények komfortjával is.

Gyalog mennek az állomásra

Figyelemre méltó, hogy a válaszok alapján az állomásokat túlnyomó részben (átlagosan 66 százalék) gyalogosan közelítik meg az utasok. További 15 százalék autót, 10-10 százalék pedig kerékpárt, illetve valamilyen közösségi közlekedési módot választ – írják a BFK közleményében.

Mindenkinek ideális

Azt ígérik, a módválasztás motivációinak megértésére különös figyelmet fordítanak az elemzés során, hogy a fejlesztés eredményeképpen mindenki a számára ideális, környezetbarát és biztonságos eljutást választhassa.

Több megálló, lassúbb haladás?

Az eredmények rávilágítanak azokra a kérdésekre is, amelyek nem csak a tervezés során merültek fel, hanem élénken foglalkoztatják a vasúthasználókat is. Ezek közé tartoznak az új megállók. Sokan fejezték ki aggodalmukat aziránt, hogy ha utasforgalmi szempontból indokolható módon új megállók létesülnek Budapest területén, a több megállás vajon nem fogja-e negatívan befolyásolni az utazási időt, illetve hol helyezhetőek el ezek a megállók.

15 percenként járó vonatok

Sok észrevétel érkezett arra vonatkozóan is, hogy a pálya kétvágányúsítását, illetve a 15 perces követést Ócsáig vagy akár Dabasig lenne érdemes megvalósítani.

Figyelembe veszik

A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett javaslatokat értékelte, elemezte, és a tervezőnek eljuttatta. A javaslatokat lehetőség szerint figyelembe vesszük a tervezési folyamat során – írja közösségi-oldalán Vitézy Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lajosmizsei vonal – Forrás: BFK