Egy hónappal csúszik az M0-ás déli szektorának az átadása, vagyis még egy hónapig dugó és dugó várható a környéken. Az ünnepek után a kelet-európai vendégmunkások tömegével utaznak majd vissza Nyugatra, ezért óriási torlódások várhatók.

Az M0-ás déli szektora az 1-es főút út és az M5-ös között van.  A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti a 17. és a 23. kilométerszelvényben. Vagyis a halászteleki lehajtó és az 51-es út csatlakozása között.

A felújításra azért volt szükség, mert az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe vette az útburkolatot, ezért kellett kicserélni az aszfaltot betonra. „A hidak új szigetelést, szegélyt és korlátot kapnak, és zajvédelmet építenek ki ezen a szakaszon. A betonburkolat néhány hetes szilárdulás után éri el a maximális terhelhetőségét, így ebben az időszakban nem folyik látható munkavégzés az érintett területeken”, közölte a munkálatok kezdetén a NIF.

Az M0-s autóút déli szektorán, Nagytétény és Dunaharaszti között továbbra is le van zárva az M1-es autópálya felé vezető oldal felújítási munkák miatt. A járműveket az ellenkező, M5-ös felé vezető oldalra terelték át, ahol irányonként két-két szűkített sávon haladhatnak. Szintén az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 22-es km és a 23-as km között viszont már három sávon autózhatnak.

Az M1-es autópálya felé vezető oldalon Nagytéténynél, a 15-ös és a 11-es km között a már felújított új autóúti szakaszon autózhatnak. A 16-os km-nél fekvő Halásztelek kijárat továbbra is zárva van, így az M5-ös felől érkezők a Csepel-szigetre csak Szigetszentmiklósnál, a 19-es km-nél lévő kijáratnál tudnak kihajtani, ahol már könnyebbé vált a besorolás, mert a gyorsítósávot meghosszabbították.

A 6-os főúti csomópontnál az M5-ös autópálya felé közlekedők a 14-es km-nél a lehajtásnál csak a főváros felé tudnak kanyarodni, Érd felé még nem, ezért célszerű már az M6-os autópálya csomópontjánál lehajtani.

Kiemelt kép: Utinform térkép