Nem épül autós aluljáró, szintbeli lesz a kereszteződés. A megoldás bonyolult, hiszem biztosítani kell a 4-es, 6-os villamos gyakori közlekedését. Mekkora dugót okoz az új csomópont? Ha bevezetik a dugódíjat, lehet, hogy semekkora fennakadás nem lesz.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa úgy döntött, hogy el kell bontani a Nyugati téri felüljárót. A bontásról szóló hírt Tarlós István főpolgármester jelentette be a Kossuth Rádióban.

A Nyugati téri felüljáró bontásának terve régóta napirenden van. „Városképi szempontból rendkívül csúnya” – magyarázta a főpolgármester, hogy miért van szükség a bontásra. A Nyugati téri 420 méter hosszú felüljárót egyébként 1980-ban kezdték építeni, és 1981. november 10-én adták át a forgalomnak.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az interjúban Tarlós István elmondta, hogy korábban az volt a szakemberek álláspontja, hogy csak abban az esetben lehet a felüljárót eltüntetni, ha méregdrágán épül helyette egy közúti aluljáró.

A főpolgármester szerint a tervezést végző FŐMTERV a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának legutóbbi ülésén olyan javaslatot terjesztett elő, amely szerint mégis megoldható a szintbeli keresztezés, a felüljáró nélkül, ezt a döntést a közfejlesztési tanács elfogadta – írja a Portfolió.

Utalt arra, hogy a megoldás nem lesz egyszerű, hiszen biztosítani kell, hogy a 4-es és a 6-os villamosok a jelenlegi gyakorisággal közlekedjenek, de mint mondta, ez a tervezők szerint megoldható.

A dugódíj miatt tudják elbontani?

Ez év áprilisában írtuk itt a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy a dugódíj ismét előkerült a legújabb közlekedésfejlesztési koncepcióban. Ez alapján 2025-ig bevezetnék és első körben 5000 forintba kerülne az éves behajtási matrica. Később a szűken értelmezett belvárosba még drágább lehetne a behajtás.

A Nyugati téri felüljárót nem valószínű, hogy 2025 előtt elbontanák, így nagyon valószínű, hogy a főváros már a dugódíj miatt kevesebb forgalommal számol a belvárosban, így a felüljáró elbontása nem okozna jelentős közlekedési fennakadást.

Az általunk megkérdezett közlekedési szakértő szerint a dugódíj bevezetését követő forgalomcsökkenés azon múlik, hogy olcsó vagy drága lesz a díj. Ha olcsó, nem várható jelentős forgalomcsökkenés, de egy drága díj esetében akár meg is feleződhet a belvárosba behajtók száma. Ebben az esetben egyáltalán nem okozna dugót a Nyugati téri felüljáró lebontása.

BPK, Kiemelt kép: Google Street View fotó