Sokan száguldoznak a sződligeti lakóövezetekben, a helyiek szerint azért, mert nem ismerik a KRESZ-t.

Külföldön már működik

A Magyar Kerékpárosklub 6 éve kezdeményezte a KRESZ módosítását, de sajnos még mindig nem jutottunk a végére. A sződligeti lakosok nem várták ki a változást, és maguk barkácsolták össze az egyik külföldi példára született táblamódosító javaslatunkat – írják a Facebookon. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

20 helyett 45-tel száguldoznak

„Saját ismeretségi körben tesztelve, az autóvezetők 70-80%-a azt hiszi, hogy a lakó- és pihenőövezetekben 30 km/h a maximum sebesség. Ráadásul – a többi sebességhatárhoz hasonló ráhagyás miatt – ezt sem tartja be szinte senki, így az itt jellemző sebesség 35-45 km/h” – tette hozzá.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Baj lehet belőle

A Telex cikke szerint az ilyen táblák kihelyezésével azért csínján kell bánni, ugyanis jogszabályba ütközik a kihelyezésük. A jószándékú helyi lakos komoly büntetést is kaphat, mivel a táblák kihelyezése, karbantartása az útkezelő joga és feladata, jelen példánál maradva a helyi önkormányzaté.

Poszt az akcióról:

Budapesten is baj

Nemcsak a kistelepüléseken, hanem Budapesten is gondot okoznak a száguldozó autósok. Ahogy írtunk róla, a budapesti stratégia célja az, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten. A stratégia nem csak a főváros teendőit határozza meg a következő évekre. 

Borzalmas statisztika

Emlékeztetnek, hogy Budapesten 2011 és 2021 között 471 ember veszítette az életét közlekedési balesetben, ez 2013 és 2019 között évente átlagosan 49 halálos áldozatot jelent. 2020-ban és 2021-ben a koronavírus-járvány miatti korlátozások következtében a csökkenő forgalommal párhuzamosan jelentősen csökkent a halálos áldozatok száma is.

Ezer ember életét mentenék meg

Azonban idén már az év első hat hetében tízen veszítették életüket közlekedési balesetben. Ez azt jelenti, hogy évtizedes távlatban átlagosan hetente meghal valaki a budapesti utakon. A kitűzött célok elérésével azonban 2050-ig közel ezer ember élete menthető meg.

Lecsökkentenék a sebességhatárokat

Ám a Közlekedésbiztonsági Stratégia szerint legalább száz helyszínre kellene kihelyezni kamerákat. Ezek telepítéséhez pedig a rendőrségre is szükség van. Emellett szükséges csökkenteni a sebességhatárokat, ahol csak lehet.

Nem tartják modernnek

A Magyar Közlekedési Klub szerint a dokumentum léte pozitív, azonban az anyagot olvasva a komolysága néhol megkérdőjelezhető. A szavak, jelmondatok szépek, de a konkrét intézkedések egy része 20-30 évvel ezelőtti gondolatiságot tükröz – teszik hozzá.

Nézetbeli különbség

„A Zöld Munkacsoport tagjaiként már tavaly javasoltuk, hogy a városban az alap sebességkorlátozás a 30 km/h legyen, és ez alól legyen kivétel a törzshálózat, ami alapvetően a BKK-járatok által használt utakat jelenti. A közlekedők számára is megjegyezhetőbb, és követhetőbb, mintha random növekednek itt-ott a 30-as zónák” – írják a posztban. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Kürti Gábor Dezső / Facebook