Az M1-es autópálya mellett fekvő Herceghalom önkormányzati rendeletet hozott a község közútjainak használatáról, melyben megállapította, hogy a 7,5 tonnát meghaladó járműveknek behajtási engedélyre van szükségük, most kimondta a Kúria, hogy ez jogsértő, a térség országgyűlési képviselőjelöltje, Szél Bernadett nem akarja ennyiben hagyni, szerinte a Mészáros-birodalom teherautói is hozzájárulhatnak a nagy forgalomhoz.

Behajtási engedély teherautóknak

Herceghalom község önkormányzatának képviselő-testülete a helyi közútra történő behajtás korlátozásáról szóló önkormányzati rendeletet hozott, melynek értelmében a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek helyi közútra történő behajtását behajtási engedélyhez kötötték. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Díjfizetés

A rendelet a behajtási engedély alapján útfenntartási hozzájárulás fizetési kötelezettséget állapít meg, a behajtási engedély pedig csak a befizetési szelvény bemutatásával együtt érvényes. A rendeletben külön szabályozás alatt áll az építkezés esetére kiadott éves útfenntartási hozzájárulás, illetve ezen díjak megfizetése alóli mentességek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Törvénytelen a herceghalomi díjszedés

A Kúria Önkormányzati Tanácsa megállapította, hogy a herceghalomi önkormányzat ezen rendelete jogszabályba ütközik, vagyis nem kérhetnek pénzt a teherautósoktól.

Mészárosék teherautói

Szél Bernadett a térség országgyűlési képviselőjelöltje, nem sokkal a cikkünk megjelenése előtt posztolt erről. Így fogalmaz: „A környéken különösen aktív Mészáros Lőrinc-birodalom ezúton is köszöni a képviseletet.” – ezzel arra céloz a politikus, hogy a Herceghalomnál több központtal rendelkező Mészáros-birodalom teherautói is jelentősen hozzájárulnak a nagy teherautó forgalomhoz.

Támogatja a teherautó-behajtási díjat

Szél Bernadett hozzáteszi: „A térség ellenzéki országgyűlési képviselőjelöltjeként törvényjavaslatot nyújtok be, hogy az önkormányzatok szedhessenek teherautó-behajtási díjat az utak fenntartásához, ha pedig a javaslatomat nem támogatja a Fidesz, a kormányváltás után intézkedünk.” – írja

Kárt tesznek az utakban

A képviselőjelölt szerint a helyzet világos: „A településeken átrobogó teherautók komoly problémát jelentenek szerte az országban, és ez alól Pest 2-es választókerület sem kivétel. Amellett, hogy zavarják a lakókat, kárt tesznek a közutakban és az épületekben, levegő-és zajszennyezést okoznak, a hatályos jogszabályok szerint — amit a Kúria döntése most megerősített — mégsem kell hozzájárulniuk az okozott költségekhez.”

1,1 milliárdot vontak el

Szél Bernadett kikérte a számokat, ebből az látszik, hogy Budaörs-Budakeszi-Zsámbék-Piliscsaba körzetben az önkormányzatoktól részben elvett gépjárműadó összege 1,1 milliárd forint. A politikus szerint ennyivel kevesebb pénzt költhetnek a helyi települések az utak javítására, karbantartására.

Nagy a forgalom

A 102-es út menti településeken régóta komoly probléma a nagy kamionforgalom. Herceghalom, Zsámbék, Perbál, Tinnye, Piliscsaba térségében, több Facebook-csoportban is arról panaszkodnak, hogy az M1-es autópályáról Esztergom felé tartó kamionok dübörgésétől repednek a házak és életveszélyes a közlekedés.

Korrupció késleltetheti az M100-as építését

Erre lenne megoldás az M100-as út megépítése, amely a 102-est tehermentesítené. A Bicske és Esztergom között épülő útról még Orbán Viktor kötött megállapodást a Suzuki elnökével. Az eredeti tervek szerint az útépítés most tavasszal indult volna, de úgy tűnik, hogy az esztergomi fideszes képviselő, Völner Pál korrupciós botránya elérheti az út egyik építőjét is, ezért a Pénzügyminisztérium még vár az óriási összegek utalásával.

A Pénzügyminisztérium szerint nincs mit leállítani

A BudaPestkörnyéke.hu hírportál megkérdezte a Pénzügyminisztériumot, hogy tényleg leállítják-e az út egyik építőjének, a Dömper Kft-nek szánt kifizetéseket. Válaszukban közölték: “Az M100 aláírt vállalkozási szerződése forrásbiztosítás esetén hat hónapon belül még hatályba léptethető. Kifizetés eddig értelemszerűen nem történt, így nincs is mit leállítani.” Szél Bernadett szerin a minisztérium ezzel tovább húzza a projektet. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció – Kamionok az M0-án – Fotó: BPK