Hosszú távon is biztosított a Forma-1 Magyar Nagydíjának jövője, ugyanakkor ahhoz, hogy még évekig az agglomerációba látogasson a száguldó cirkusz, szükség lesz a mogyoródi pálya felújítására.
Akár már a következő években elmaradhat
A szervezők szerint a futam 2027-ig „nincs veszélyben”, de ha az infrastruktúra korszerűsítésére nem kerül sor, akkor egy esetleges meglévő szerződés ellenére sem fogják tudni megtartani a Forma-1-es versenyt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Állami pénz kell
Remélem, az ország helyzete ellenére záros határidőn belül vállalni tudjuk az infrastruktúra megújítását. Amennyiben megkapjuk a szükséges garanciákat, ősszel aláírásra kerülhet az új szerződés – fogalmazott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek, aki bízik abban, hogy a tavalyihoz hasonlóan a most hétvégi futam sem szokványos, hanem izgalmas és változatos lesz.
Még öt évet hosszabbítanának
A verseny jövőjével kapcsolatban elmondta, a pályának 2027-ig van szerződése a jogtulajdonossal, de már péntek reggel is zajlottak a tárgyalások a kontraktus 2032-ig való meghosszabbításáról. „Különleges helyzetben van a Magyar Nagydíj, mert kevés olyan pálya van a világon, amely hosszú távú szerződéssel rendelkezik, és van is szándék meghosszabbítani azt.”
Át kell építeni a pályát
„Nagy az érdeklődés a Forma-1 körül a fiatalok körében is, a jogtulajdonsok magabiztosak, de az is biztos, hogy a szerződésbe ezúttal bekerülnek olyan pontok, amiben vállalnunk kell a pálya átépítését” – utalt Gyulay a mogyoródi ring régóta esedékes felújítására.
Első igazi év a covid után
A sportvezető azt mondta, mivel ez már a 37. futam, megszokták a nagy érdeklődést még úgy is, hogy az elmúlt két évben a koronavírus-járvány miatt nem tudtak teljes kapacitással működni.
Nézőcsúcs jöhet
„Már most, pénteken hatalmas az érdeklődés, nyolcvan százalékos kihasználtsággal számolunk, és szerintem a hétvégén nézőcsúcsot is dönthetünk” – fogalmazott Gyulay.
3500-an dolgoznak a futamon
Az elnök szerint nagy kihívást jelentett visszaállni a telt házas szervezésre, és bár a cégnek csak 25 állandó alkalmazottja van, a hétvégén mintegy 3500-an vigyáznak a biztonságra, és felelnek a Magyar Nagydíj zökkenőmentes lebonyolításáért.
Az első pálya a Vasfüggönyön túl
Bernie Ecclestone, a FOCA elnöke Formula–1-es versenyt akart rendezni a vasfüggöny mögött. Először Kína, Szovjetunió és Jugoszlávia volt kiszemelve, végül Magyarországra hívták. Már 1983-ban szóba került a verseny magyarországi futamának megrendezése. Lehetséges helyszín volt még a Városliget és a Népliget is. Végül 1985 szeptemberében a szerződés megkötésekor eldőlt, hogy új pályát építenek a Budapest melletti Mogyoródon.
Legendás futam
1986. augusztus 10-én tartották meg az első Formula–1 futamot, amelyen majdnem 200 000 néző volt jelen. A versenyt Nelson Piquet nyerte meg, Ayrton Senna és Nigel Mansell előtt.
Már többször átépítették
A Hungaroringet eddig kétszer építették át: először 1989-ben, ami egy kisebb módosítás volt (a hármas sikánt /kígyó kanyart/ kivették), majd 2003-ban, amikor a célegyenes utáni 1-es és a 13-as kanyart lejjebb helyezték és hosszabb egyenest építettek helyette. Az átépítések miatt a pálya hosszúsága először 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, végül 2003-ban érte el a mostani hosszúságát, ami 4381 m. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Forma-1 a Hungaroringen