Az e-kereskedelemben részt vevő vállalkozások számára a webhely- és a marketingteljesítmény nyomon követése rendkívül fontos a felhasználók viselkedésének megértése, a weboldal fejlesztése és a marketing hatékonyságának növelése érdekében. 

Mivel a látogatók nagyrészt a Google keresőjét használják, az adatok mérésére és elemzésére a Google Analytics a legjobb eszköz. A változás, vagyis a GA4 bevezetése senkit sem hagy érintetlenül, mivel a keresőóriás gyökeres változtatásokat eszközölt. Érdemes tisztában lenni ezekkel, azonban jelen cikk nem tér ki részletesen a technikai háttérre, csupán főbb vonalakban mutatja be.

Amennyiben most indult a webáruházad, és még kevés információval rendelkezel, érdemes megnézni a lehetőségeket az Unas integrációk, alkalmazások oldalán, és beleásni magad a témába!

Új időszámítás kezdődött

A Google Analytics az online marketing tevékenység alapja, így minden weboldal-tulajdonosnak, üzemeltetőnek ismernie kell legalább nagy vonalakban, hogy mire is alkalmas, hogyan működik. Aki egy kicsit is követi, az értesülhetett már róla, hogy 2023. július 1-jén új időszámítás kezdődött, és a korábbi platform megszűnik, helyét a Google Analytics 4, vagyis a GA4 veszi át.

Egy marketingesnek természetesen pontosan kell ismernie a működését, azonban vállalkozóként is hasznos, ha a főbb változásokat ismered. Ebben az esetben ugyanis nemcsak egy frissítésről van szó, hanem egy, az adatgyűjtés logikáját érintő teljes átalakulásról.

A legfőbb változás

Azoknak, akik még nem ismerik, mire is jó az Analytics, röviden a lényeg: egy adatgyűjtő és adatelemző platform, amelyen a weboldal látogatók aktivitásáról kaphatunk adatokat, információkat. Erre pedig az online marketing hatékonyságának növelése érdekében van szükség.

A korábbi verzióban a Google munkamenetek alapján vizsgálata és csoportosította a látogatók viselkedését, ezzel szemben a GA4 a felhasználókat és az eseményeket helyezi az adatgyűjtés fókuszába. Ezáltal több platformon, több csatornán válik követhetővé és jobban érthetővé a felhasználók viselkedése, illetve a MI (mesterséges intelligencia) és az ML (gépi tanulás) által precízebbé válik az adatok elemzése, az előrejelzés. De az adatvédelem is nagyobb hangsúlyt kap. A GA4 lehetővé teszi a látogatók viselkedésének megértését, ugyanis nem általánosított adatokkal dolgozik, hanem konkrét információkkal, és nem a múltbeli viselkedés elemzése lesz a lényeges, hanem az előrejelzett viselkedés. Ezáltal a vásárlók megszólítása még inkább személyre szabható.

Kell-e mindenkinek az új platform?

Online marketingesként a GA4 ismerete elengedhetetlen, de üzemeltetőként is jó, ha képben vagy, hogy a kampányokat, weboldalt kezelő marketinges tevékenységét átlásd. 

Tudnod kell, hogy az új platform csak akkor gyűjt adatokat, ha a webhely új tulajdonként felvételre került. Ennek módjáról részletes útmutatót találsz a Google weboldalán, és ha eddig nem lépted meg, ideje váltani, hiszen ezáltal komoly versenyelőnyre tehetsz szert!

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: unas.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.