A Nyugati pályaudvar leromlott állapotú, beázó tetőszerkezetét vadonatújra cserélte a MÁV és a csarnok belterét műemléki igényességgel újították meg. 2020 eleje óta a Budapest Fejlesztési Központ a MÁV-val közösen dolgozott azon, hogy a méltatlan, beázó állapotnak véget vessenek és végre megindulhasson a Nyugati pályaudvar történelmi csarnokában a tetőszerkezet teljes körű rekonstrukciója.
Nem fog beázni a tető
A 144 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása és a szolgáltatási színvonal miatt is halaszthatatlanná vált az épületegyüttes tetőszerkezetének mielőbbi rekonstrukciója. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Évente 18 millió utas
Az évente közel 18 millió utas által használt vágánycsarnok tetejének és a csatlakozó üvegszerkezeteknek, valamint a pénztárcsarnok, a gyorsétterem és a homlokzaton található hat kisebb torony tetőszerkezeteinek műemléki rekonstrukciója összesen körülbelül 8200 négyzetméteren történt és történik meg.
Munka a csarnokban
Megújulnak az üvegfalak
A Nagykörútra és a vonatokra néző üveg függönyfal is teljesen megújult az épület mindkét végén, 2200 négyzetméteren, a munkák eredményeként pedig eltűnnek az állványzatok a történelmi homlokzatról.
LED-ek lesznek mindenhol
A csarnokban a felsővezeték-hálózat megújítása is kezdetét veszi, mely a 10-13. vágány felsővezetéki rendszere felújításának első üteme is egyben, amit a június közepétől kezdődő egy hónapos vágányzár idején modern utastájékoztatási elemek, például LED-fal építésével és a kijelzők cseréjével együtt végez el a MÁV.
400 ezer ember
A Nyugati pályaudvar a Nyugati térrel együtt ma Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontja. A különféle közlekedési módokat, az átutazókat és az átszállókat, a felszínen és a föld alatt utazókat egybeszámítva naponta több mint 400 ezer utas fordul meg itt.
Legforgalmasabb vasútállomás
A Nyugati pályaudvar Magyarország legforgalmasabb MÁV vasútállomása, emellett a Nyugati teret érinti a főváros legforgalmasabb metróvonala, a 3-as metró, és hazánk legforgalmasabb villamosvonala, a 4-6-os.
A fejlődés gátja
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia megvalósításának egyik központi eleme a Nyugati pályaudvar. A tervek szerint az előttünk álló évtizedben teljesen megújulhat a Nyugati pályaudvar, korszerű utaskiszolgálással, kereskedelemmel, korszerű biztosítóberendezésekkel. Mindez azért is fontos, mert ma a fejpályaudvaraink jelentik a fejlődés első számú gátját és kapacitáskorlátját – írja Vitézy Dávid, a Budapesti fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi-oldalán.
Történelmi csarnok
A pályaudvar átfogó megújításának és egy későbbi vasúti alagút tervével kompatibilis fejlesztésének első, de a vasúti kapacitás bővítéséhez még messze nem elégséges lépése a történelmi csarnok tetőszerkezetének régóta szükséges megújítása.
Jobb vonatközlekedés
Több, sűrűbb, gyorsabb, kevesebb átszállással továbbközlekedő vonatok, kisebb helyen – ez a stratégia lényege. A tervek szerint az agglomerációból vasúton ingázók száma így mintegy 80%-kal növelhető, a Budapesten belül vonatra szállók száma pedig megduplázható – teszi hozzá Vitézy Dávid. A Nyugati felújítása ezt célozza meg. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Fotók forrása: Facebook/Vitézy Dávid