Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését, kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését célozza – jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Megkapta a környezetvédelmi engedélyt

A munkálatokra azt követően kerülhet sor, hogy a beruházás tavaly november 24-én immár harmadik alkalommal is megkapta a környezetvédelmi engedélyt. A Déli Körvasút beruházás részeként Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul a vasúti pálya, új Duna-híd létesült, illetve Nádorkert, Közvágóhíd és Népliget elnevezéssel három új megálló is épül. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Zajosabb lesz vagy sem a környék?

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közleménye szerint a projekt révén egyaránt bővül a főváros és az agglomeráció fenntartható közlekedési rendszere, miközben csökken a térséget érő zajterhelés és légszennyezés. A zajról más a véleménye a helyieknek és a kerület, Újbuda ellenzéki polgármesterének. Szerintük hülyeség lakott területen átvezetni 10 percenként egy tehervonatot és rengeteg személyvonatot, ez a jelenleginél nagyobb zajterheléssel jár majd.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Kivágják a fákat

A most kezdődő munkálatok részeként először zárt mobilkerítés épül, majd a MÁV területén található, vasútbiztonsági szempontból egyébként is gyérítésre szoruló, zömében gyomfákból álló növényzet kivágására kerül sor. A következő munkafázis során korlátozott számban szükség lesz olyan fák kivágására vagy átültetésére is, amelyek a töltés oldalában, a Hamzsabégi park szélén találhatók.

2 ezer előnevelt facsemete

A fák pótlására összességében mintegy 2 ezer előnevelt, nagyobb törzsátmérőjű fa ültetését kapta feladatul a kivitelező. Az újonnan ültetendő fák száma érdemben meghaladja majd a pótlásra szoruló növényekét, így a Déli Körvasút beruházás révén nemcsak a főváros és térségének fenntartható közlekedése javul, de új zöldfolyosóval is gyarapodik a kerület.

Hozzájárul a városrész fejlődéséhez

A közleményben fontosnak tartják hangsúlyozni, hogy a Déli Körvasút projekt nem csupán az agglomerációs közlekedés és a magyar főváros szűk vasúti áteresztő képességének fejlesztését célozza, de összességében javítja majd a beruházás környezetében lakók életminőségét és hozzájárul a városrész fejlődéséhez is.

Megkezdődött a munka

A most bejelentett munkálatok hétfőn a vonal budai oldalán kezdődtek. A zárt mobilkerítés építése előreláthatólag február 7-ig tart, ezzel párhuzamosan zajlik majd a bozót- és cserjeírtás, illetve a gyomfák kivágása. Az elmúlt hétvégén és a következő néhány napban a kivitelező munkatársai a vasúttársaság nevében kiadott szórólapokon is tájékoztatják a gépjármű-tulajdonosokat arról, hogy melyek azok a MÁV tulajdonában lévő területrészek, ahol a következő időszakban tilos a megállás és a várakozás.

Bővíteni kell a vasúti kapacitásokat

A minisztérium közleménye azt is hangsúlyozza, hogy a Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy a vasút, mint a leginkább fenntartható és környezetbarát közösségi közlekedési mód Budapesten belül, az elővárosi, a helyi, az országos és a nemzetközi szintű forgalomban is versenyképes alternatívája legyen a gépjárműközlekedésnek. Ehhez a jelenlegi szűkös kapacitások bővítésére van szükség. 

Biztonságos aluljárók a sínek alatt

A minisztérium szerint a Déli Körvasút beruházás révén javulnak a közlekedési kapcsolatok, növekszik a pálya átbocsátóképessége, ezzel együtt csökken a zajterhelés, az illegális és balesetveszélyes átjárási útvonalakat pedig új, biztonságos átjárók váltják fel.

Jobb agglomerációs közlekedés

A beruházás képes növelni a Budapestre irányuló és azon áthaladó teherforgalmi kapacitásokat, miközben elsősorban a személyközlekedés lehetőségeit bővíti, egyebek mellett javítja az eljutást Kelenföld és Ferencváros között, illetve jobb csatlakozást kínál majd a metró- és HÉV-vonalakhoz – magyarázza közleményében a minisztérium. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Déli összekötő vasúti híd a Rákóczi híd mellett – Forrás: NIF Zrt.