A Lövölde téri Lidl a közelmúltban teljesen automatizálta a pénztárait, ami különösen nagy problémát jelent az idős, sok esetben még bankkártyával sem rendelkező vásárlók számára – kezdte Facebook bejegyzését néhány nappal ezelőtt Soproni Tamás, Budapest 6. kerületének polgármestere.

Kell a hagyományos kassza

“Az önkormányzat nevében Szász Károly idősügyi tanácsnok és Dr. Beleznay Zsuzsanna kereskedelmi alpolgármester már egyeztetett a Lidl üzletvezetésével, és arra kérték őket, hogy vegyék figyelembe, hogy sok környékbeli idős lakónak csupán ez az egyetlen bevásárlási lehetősége van, és igényelnek legalább egy valódi, hagyományos kasszát. A Lidl ígéretet tett a kérdés kivizsgálására.” – állt a posztban. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Panaszkodtak az idősek

Az önkormányzat irányába számos panasz érkezett egyébként, az idősek arról számoltak be, hogy gyakran kizárólag az önkiszolgáló pénztárak működtek, ami gondot okozott nekik a fizetésnél. A kerület vezetése megkereste az ügyben a Lidlt is, Soproni Tamás friss posztjában az ügy kapcsán azt írja:

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

Egyeztettek a Lidlvel

“A Lidl Magyarország értékesítési igazgatójával történő egyeztetés után úgy tűnik, továbbra is lesz hagyományos kassza a Lövölde téri Lidlben. Ez mindenképpen örömteli hír. Az ügy azonban többről szól annál, hogy a környéken élő idősek kényelmesen tudnak vásárolni vagy sem.”

Vitatéma

“A téma vitájában többször előkerült a technológiai fejlődés megállíthatatlanságáról és inherens jóságáról szóló érv. Hiszen *tudja* mindenki: a technológiai fejlődés csodálatos, a technológiai fejlődés jobb hellyé teszi a világot.”

Ezt gondolja az önkiszolgáló kasszákról

“Persze, a marketingesek erről szeretnének meggyőzni minket. Nekünk lesz jobb, ha a termékünkben lévő alkatrész cserélhetetlen, hiszen a tervezett elavulástól pörög a gazdaság. Nekünk lesz jobb, ha az autónk funkcióit nem egy összegben megvesszük, hanem elő kell fizetnünk rá, hiszen bármikor dönthetünk, hogy épp kell-e az ülésfűtés vagy nem. És mit szeretnének eladni nekünk a marketingesek az önkiszolgáló kasszákról? Gyorsabb, hatékonyabb, kényelmesebb lesz a vásárlás. De miről szólnak valójában? Mint az összes többi: a profitról.”

Önsorsrontás

“A technológia iránti kritikátlan rajongás az önsorsrontás iskolapéldája. A kapitalizmus technológiai fejlesztései a legritkább esetben szólnak a világ jobbá tételéről – még akkor sem, ha egyébként alkalmasak lennének rá.”

Óriáscégek gazdagodása

“A növények génmódosításával megszüntethetnénk az éhezést, a közösségi platformok algoritmusai a megjelenített tartalmakon keresztül szolgálhatnák az elmék egészségét és közösségek építését, de ehelyett az előbbi a termények védjegyesítésén, utóbbi pedig a mértéktelen fogyasztás elősegítésén keresztül segíti óriáscégek gazdagodását.”

Újabb és újabb újítások

“Az automatizált pénztárgépek újabb lépést jelentenek a világunk elszemélytelenítése felé, miközben emberek veszítik el az állásukat miattuk. (Azt pedig nyilván nem gondolja senki, hogy a megspórolt bérköltség majd valami nemes célt szolgál: nem lesz olcsóbb a kenyér tőle, egyedül a tulajdonosok, a részvényesek pénztárcája lesz vastagabb.) A reklámok bevallottan meg akarnak téveszteni, és nincs ez másként a cégek saját működését érint technológiai fejlesztésekkel kapcsolatban sem.” A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Lidl