Extraprémium az egyre nagyobb bajba kerülő fővárosi vállaltnál. Most a BKV 500 ezret fizet minden dolgozójának, aki át tud csábítani buszvezetőt a vállalathoz.

Toborzó kampány indult

Új, nyári toborzókampányt indít a BKV: 2023. június 1. és 2023. augusztus 31. között bruttó 500-500 ezer forintot fizet az autóbusz- és trolibuszvezetőknek és az őket ajánló BKV-s kollégáknak is, amennyiben az új munkavállalók 6 hónap múlva is a BKV-nál dolgoznak főállásban – írja a vállalat közleményében. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

730 ezer forint a bruttó

A BKV-nál jelenleg 2000 autóbuszvezető és 280 trolibuszvezető dolgozik, átlagos bruttó keresetük 730 000 forint.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Csábító félmillió

Arra biztatjuk munkatársainkat, hogy buszt vagy trolibuszt vezető kollégáiknak ajánlják a BKV-t. Azoknak pedig, akik szívesen csatlakoznának a biztos hátterű, fővárosi társasághoz, azt javasoljuk, hogy a végállomáson keressenek egy BKV-s járművezetőt, aki beajánlja őket. Ha 6 hónap múlva is a BKV-nál dolgoznak, mindketten megkapják a bruttó 500 ezer forint bónuszt

B kategóriás jogosítvánnyal is lehet jelentkezni

Jelentkezhet az is, akinek még nincs (a buszvezetéshez szükséges) D kategóriás jogosítványa. Nekik is jár extra juttatás: a BKV folyamatosan indítja képzéseit a C kategóriával rendelkező jelentkezőknek, akik a tanfolyam ideje alatt is munkatársak lesznek és a munkabér mellett sikeres vizsgánként (összesen 4 alkalommal) bruttó 150 ezer forint bónuszt is kapnak. Járművezetői állásra B kategóriás jogosítvánnyal is lehet jelentkezni.

A női munkavállalókat is várják

Nők jelentkezését is várják: a BKV-nál a buszvezetők között jelenleg 3, a trolibuszvezetők között pedig 8 százalék a nők aránya.

Már márciusban is volt ilyen toborzás

Egyre kevesebb a járművezető a BKV Zrt.-nél, ezért a fővárosi közlekedési társaság kiemelten kezeli a toborzást.

Csökken a létszám

A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már „nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk” ezt megállítani, illetve visszafordítani – mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten újságíróknak arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat. – írta meg annak idején a budapestkörnyéke.hu

Kellene ember

Jelezte: a 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, a város több pontján is szükség lesz rá, például az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt. Emellett az új trolibuszok érkezésével a trolibuszágazat teljesítménye várhatóan mintegy 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő – fűzte hozzá.

Elöregedő szakma

Világszerte elöregedő szakma a járművezetői, a BKV-nál az 51 éves átlagéletkorú vezetői csapat megtartása és fejlesztése szükséges – szögezte le Szedlmajer László. Közölte: a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280. Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók – jegyezte meg.

A nők aránya

Megemlítette azt is, hogy a női vezetők aránya 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban, noha a korszerűsített járművek esetében ez a munka nők által is jól végezhető, erről szeretnék meggyőzni az érdeklődőket.

A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt fotó: Illusztráció