Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény (Ávtv.) 42/B. § (3) bekezdése alapján az önkormányzatok ebrendészeti feladataik elvégzése körében, valamint a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel háromévente legalább egy alkalommal ebösszeírást kötelesek végezni.

Mindezekre tekintettel 2020. augusztus 03. és 2020. november 30. közötti időszakban a Budaörs közigazgatási területén tartott ebek összeírására kerül sor.

Az eb tartója/tulajdonosa köteles a megjelölt időtartamban az Ávtv. által meghatározott adatokat az önkormányzat rendelkezésére bocsátani.

Az ebösszeírás önbevallásos módszerrel történik.

Magánszemélyek számára is lehetőség van elektronikus ügyintézésre, gazdálkodó szervezetek, jogi képviselők, állami szervek számára kötelező.

Elektronikus azonosítással

Elektronikus űrlap kitöltésével: Iform-nyomtatvány (Iform űrlapok használatával kapcsolatos útmutató)

E-papír szolgáltatáson keresztül, melynek igénybe vétele ügyfélkapu regisztrációhoz kötött

Elektronikus azonosítás nélkül – utólagos benyújtással (személyesen vagy postán keresztül) a Budaörsi Ebnyilvántartó programon keresztüli gyors kitöltéssel.

Adatlap az állatorvosoknál is átvehető.

A kitöltött és aláírt eredeti adatlap a Budaörsi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán (2040 Budaörs, Szabadság út 134.) személyesen is átvehető, illetve a kitöltést követően leadható.

Az Önkormányzat kéri a budaörsi Ebtartókat, hogy az egészségügyi helyzetre tekintettel az elektronikus felületeken történő benyújtást részesítsék előnyben.

Minden ebről külön-külön adatlapot kell kitölteni függetlenül attól, hogy az eb tulajdonosa vagy tartója ugyanaz a személy.

Az Ávtv. 42/B. § (2) bekezdése alapján az ebösszeírás során a települési önkormányzat jogosult kezelni a 42/A. § (4) bekezdés szerinti adatokat.

Forrás: Budaörsi Infó/budaors.hu