Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint a délelőtti órákban több megyét érintően havas eső, ónos eső, eső várható. „Az utakon ezért mindenkit fokozott óvatosságra és a szokásosnál körültekintőbb közlekedésre intünk.” – írja közleményében a rendőrség a police.hu oldalán.

Havazásra kell készüni

Az Időkép információi szerint a péntek hajnalban északon havas esőre, ónos esőre, északkeleten többnyire havazásra lehet készülni. Napközben a legtöbb helyen felhős lesz az ég, északnyugaton és az Alföldön várható időnként gyenge eső. Kevés napsütés délen, délnyugaton lehet. Az élénk, erős, időnként viharos délnyugati széllel enyhébb levegő érkezik. Délután 2 és 13 fok között alakulhatnak a maximumok. A met.hu pedig a főváros időjárást illetően ezt írja: Budapesten többnyire erősen felhős vagy borult lesz az ég, időnként azonban elvékonyodhat a felhőtakaró. A reggeli órákban átmeneti ónos esőre is van esély, majd délelőttől már időszakos eső valószínű. A délnyugatira forduló szél időnként megerősödik. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Az ónos eső miatt riasztást adtak ki:

Fotó: met.hu

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Helyes világításhasználat

A police.hu közleményében a fentiek amitt pedig azt írja: csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz.

Ködlámpa

A ködlámpa nagy ködben, esőben, hóesésben hasznos, mert javítja a láthatóságot, viszont amint javulnak a látási viszonyok, le kell kapcsolni, mert nagyon zavarja a mögöttes forgalmat, és erős fénye miatt megtévesztő, összekeverhető a féklámpával. Ez a hátsó ködzárófényre is igaz. Ennek fényereje nagyobb, mint a helyzetjelző lámpáé, ezért is észlelhető nagyobb távolságból.

Csúszós utak

Csúszós úton a gépjárművezetőknek számolnia kell azzal, hogy mind a megállás, mind a kanyarodás komoly koncentrációt igényel, de még az egyenes haladás is nagyobb óvatosságot követel. „Amennyiben az autó fara elkezd oldalra enyhén kitörni, finom ellenirányú kormánymozdulattal korrigáljuk!” – írják.

Nem kell előzni

Téli úton kerülni kell az előzést, és elővigyázatosan, lassítva kell elvégezni a kikerülést, nem a szárazutas rutinsebességgel! Csúszós útszakaszokhoz közelítve vegyünk vissza a tempóból! Ha baj van, és az autó megcsúszik, semmiképp sem a satufék a megoldás.

Kapcsolódó:

Nagyobb követési távolság

Érdemesebb nagyobb követési távolságot tartani, hogy legyen időnk reagálni a kialakuló helyzetre, akár arra, hogy fékezve blokkol a kerék! Használjuk a motorféket, üresben lehetőleg ne guruljunk, motorfékkel lassítva kisebb az esély a kerék blokkolására! Hamar váltsunk fel kéziváltós autóban, hogy a keréknek kisebb esélye legyen az elkaparásra! Az automata váltót tegyük téli állásba!

Hasznos tanácsok

További hasznos tanácsok a téli közlekedéssel kapcsolatban az ORFK-OBB honlapján. Ne feledjétek: a közlekedésben saját magunk és mások biztonsága érdekében a legtöbbet mi magunk tehetünk, ha felelősen, óvatosan és empatikusan vezetünk! A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: Pixabay