A Fővárosi Önkormányzat elindítja az M3-as metró Határ úti állomásához kapcsolódó aluljáró teljes körű felújítását és akadálymentesítését, továbbá befejezik az 50-es villamos pályájának felújítását, hogy a jövőben itt is alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok járhassanak. Karácsony Gergely szerint a kormány ígért pénzt ezekre a fejlesztésekre, de egy vasat sem fizettek ki, a Városháza nem vár, hozzákezd a munkához.

Kezdődik a felújítás

Megkezdődik a Ferihegyi Repülőtérre vezető út és az Üllői út kereszteződésénél, az Európarknál lévő Határ úti metróállomáshoz kapcsolódó aluljáró teljes körű felújítása és akadálymentesítése. Ezt nem sokkal ezelőtt jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester a közösségi-oldalán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Részt vállal a kormány

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán, amely a kormány és a főváros egyeztető fóruma, született egy olyan döntés, hogy a kormánynak részt kell vállalnia a Határ úti állomás akadálymentesítésének finanszírozásában.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Nem vesz erről tudomást a kormány

Karácsony Gergely szerint azonban erről „egyszerűen nem vesznek tudomást. Ezért nem várunk tovább és a kormány helyett is a főváros fizeti ennek a fejlesztésnek a költségeit.” – írta főpolgármester.

Modern villamosok

Karácsony Gergely hozzátette: „Hasonló a helyzet az 50-es villamossal is. A Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, hogy Budapest saját forrásból elvégzi azokat a fejlesztéseket a vonalon, amelyek lehetővé fogják tenni, hogy itt is alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok járhassanak.”

Sok tízezer ember élete lenne könnyebb

Ez a két, külön-külön is fontos beruházás egymást is erősítik, hiszen így Kispest és Pestszentlőrinc lakói egészen a belvárosig és onnan sok más kerületig nyernek majd teljesen akadálymentes utazási kapcsolatokat.

Keresztbe tesz a kormány

A főpolgármester hozzátette: „Ha a kormány nem gátolná, hogy Budapest hozzáférjen bizonyos EU-s forrásokhoz, akkor további 51 alacsonypadlós CAF villamost tudnánk beszerezni, aminek köszönhetően még több vonalra jutnának el a főváros legmodernebb villamosai. Ez is az áprilisi választás tétje, hogy végre olyan kormánya legyen hazánknak, amely Budapestet és a fővárosiakat partnerként kezeli, nem pedig ellenségként.” – írja Karácsony Gergely. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Energia visszatáplálás

Az új CAF szerelvényekről kevesen tudják, hogy energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően arra is képesek, hogy a fékezés során termelt elektromos áramot visszatáplálják a villamoshálózat felsővezetékébe, így azt a többi szerelvény is fel tudja használni.

Itt a főpolgármester videója a Határ úti fejlesztésről

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása volt. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatta. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint volt.

Kiemelt kép: CAF-villamos a Lurdy Háznál – Fotó: BPK