Néhány napon belül, június 10-től új forgalmi rend lép életbe az M1–M0 csomópontban. Az M1-es autópálya főváros felé vezető oldaláról az M0 keleti szektora felé vezető irányban kizárólag a külső, felújított sávon, egy sávon lehet majd közlekedni.

Új forgalmi rend

Tovább folytatódnak az M1-M0 csomópont körüli felújítások. Néhány napon belül, június 10-től új forgalmi rend lép életbe az M1–M0 csomópontban. Az M1-es autópálya főváros felé vezető oldaláról az M0 keleti szektora felé vezető irányban kizárólag a külső, felújított sávon, egy sávon lehet majd közlekedni. Jó hír, hogy a Tópark felé a kihajtás továbbra is biztosított. A zárások várhatóan 2025. július 21-ig lesznek érvényben, de az időpontok az időjárástól és egyéb külső körülményektől függően változhatnak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Nem lehet Biatorbágynál felhajtani az M1-re

Az építkezés teljes időszaka alatt Biatorbágynál nem lesz lehetőség az M1 autópályára való felhajtásra a főváros felé. Budapest irányába az autópályára felhajtás a Sasfészek-tó pihenőhelyen, tehát Pátynál, vagy az 1-es főúton, a bevásárlóközpontoknál található körforgalmon át lesz megoldható.

Hirdetés

 

 

 

 

 

Dupla vastagságú aszfalt lesz

A felújításra azért van szükség, mert az M1‑es autópálya éppen most újul meg, mivel a korábbi, közel 30 éves útszerkezet teherbírása és vízelvezetése elégtelennek bizonyult. Hét rétegben, 1–1,5 m mélyen cserélik ki az útalapot – közel 14 600 m²-en –, és négyszerszer vastagabb aszfaltréteget (28 cm) fektetnek le az eredeti 14 cm helyett. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Forgalom átszervezése

Az összetett, mélyépítési gépeket igénylő munkálatok, valamint a fizikai biztonsági sávok kialakítása miatt csak egy sáv használható, ezért vált szükségessé a forgalom átszervezése: hogy egyszerre haladjék előre a felújítás és fennmaradjon a lehető legjobb áteresztőképesség a csomóponton keresztül.

M1-es bővítése

Az M1‑es autópálya 2025 augusztusában induló bővítése során az M0 és Győr közti, összesen 78 km‑es szakaszt 2×3 sávra szélesítik ki – intelligens leállósávokkal (ITS) kiegészítve, amelyek szükség esetén forgalmi sávként is használhatók lesznek. Az első ütem az M0–Bicske közötti 24 km‑es szakaszra vonatkozik, ami 2028. augusztus 31‑ig készül el, a Bicske–Concó pihenő közti rész pedig 2029. augusztus végére. A Győr utáni részen továbbra is marad a 2×2+ITS rendszer.

800 milliárd forint

A beruházás összköltsége körülbelül 800 milliárd forint. Ez mintegy 10 milliárd forint kilométerenként, így Magyarország történetének egyik legnagyobb útépítési projektje. A kivitelezés több ütemben történik: először a töltés kiszélesítése és ideiglenes burkolás, majd az egyik oldalon végzett útszerkezet-mélyépítés, majd az átmenet után ugyanez a másik oldalon. Eközben intelligens forgalomszervezés és folyamatos két‑sávos áteresztés biztosított, hogy csökkentsék a torlódásokat az építkezés idején.

Tartós lesz

Az M1-es autópálya bővítése jelentős előrelépést hoz a közlekedés biztonságában és hatékonyságában: a megnövelt kapacitás révén csökkennek a torlódások, különösen a reggeli és délutáni csúcsforgalomban, valamint az ünnepi időszakokban. A 2×3 sávos rendszer és az intelligens leállósávok (ITS) lehetővé teszik a forgalom rugalmasabb kezelését, gyorsabb haladást és kevesebb balesetet. Emellett a modernizált útszerkezet tartósabb lesz, így kevesebb javításra és forgalomkorlátozásra lesz szükség a jövőben. A fejlesztés tehát nemcsak kényelmesebb és gyorsabb utazást biztosít, hanem gazdaságilag is megtérül, mivel elősegíti a nyugat-keleti áruforgalom zavartalan áramlását. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Az M1-M0 csomópontja – Forrás: mkif.hu