Erzsébet híd budai hídfője környékén már a projekttel kapcsolatos régészeti feltárás zajlik, a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek és várhatóan 15 hónapig fognak tartani, ami azt jelenti, hogy 2020 nyarán már siklóval lehet menni a Gellért-hegyre.

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól. Egy 2013-as nyilatkozatra is hivatkoznak, amely szerint a BKK kötelezettséget vállalt arra, hogy a sikló megépülésekor kezdeményezi a “turisztikai célú buszjáratok” behajtásának tilalmát a Gellért-hegyre a környezet megóvása és a hegy tehermentesítése érdekében – írja a Portfólió a G7-re hivatkozva.

Havonta 300 ezer alkalommal olvassák el a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál cikkeit. Építsd a vállalkozásod az olvasóink erejével! Klikk ide!

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ahogy kiemelt képünkön a Google felvételén pirossal jelöltük, a sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. A budavári siklóval ellentétben itt csak egy pálya lenne, középen egy kitérővel. Az pálya az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a föld alatt futna, az onnantól kezdődő lankásabb szakaszon pedig 2,5-3,5 méter magas hídszerkezeten halad a Citadella sétányig. Egy kabinba 40 ember fér be, az elméleti menetidő 72 másodperc lenne. Az előkészítés jelen állása szerint a beruházás költsége 4-5 milliárd forint körül lesz.