A kellemes hőmérséklet és a hosszabbodó éjszakáknak köszönhetően egyre inkább növekszik bennünk az igény a szabadban eltöltött időre. Felmerülhet bennünk a kérdés, mégis milyen tevékenységgel töltsük el azt az időt. Lehetőség szerint ilyenkor érdemes képernyőtől mentes tevékenységet választanunk, amivel élvezhetjük egymás társaságát, és őszintén tudunk figyelni egymásra.

Biztosan mind hallottunk már a piknikezésről, mint fogalomról. Ez a szó a francia nyelvből ered, egészen pontosan ‘pique-nique’ kifejezésből. Ez kirándulást, társas összejövetelt jelent. A résztvevő személyek maguk viszik az általuk elfogyasztani kívánt ételt és italokat. Egy ilyen esemény szervezésekor összebeszélhetünk, hogy a társaságból ki melyik ételt és italt viszi magával. Kedveskedhetünk intoleranciával rendelkező barátainknak, hogy nekik is készítünk ételt, amiért biztosan nagyon hálásak lesznek.

Az apró harapnivalók mindig nagy sikert aratnak ilyenkor! Ilyen például a már-már klasszikusnak mondható bor-sajt kombináció, amit megbolondíthatunk csonthéjasokkal, például dióval. Vagy készíthetünk házi salsa vagy sajtszószt, ami mellé veszünk a boltban tortilla chipset. Ez ideális lehet akkor, amikor időhiányban szenvedünk, vagy nem rendelkezünk széles főzési tudománnyal. A Penny újságjában biztosan megtaláljuk az ízlésünknek megfelelő ételeket és italokat. Diós sajt, cheddar sajt, trappista sajt, minden.

Inspirációnak itt ez a könnyen elkészíthető, impozáns sajttál recept:

  • 100 dkg sajt (Ammerläner gouda)
  • 100 g sajt (Ammerläner tilsiter)
  • 100 g sajt (Ammerläner edamer)
  • 100 g sajt (Ammerläner maasdamer)
  • 100 g szőlő
  • 80 g fekete áfonya
  • 2 db füge
  • 60 g mandula
  • 60 g kesudió
  • 60 g pekándió
  • 60 g kolbász
  • 60 g mortadella
  • 80 g aszalt gyümölcsök (barack, füge, szilva, maszola)
  • 8 db fekete olajbogyó
  • 2 ek fügelekvár
  • 60 g keksz

Elkészítési módja is rendkívül egyszerű:

A sajtokat vágjuk különböző, tetszőleges méretű és formájú, de ne túl nagy darabokra. Ezután készítsük elő a gyümölcsöket, a magvakat, a felvágottakat és a sós kekszet. Végezetül nincs más dolgunk, mint ízlésesen és mutatósan elhelyezni a hozzávalókat egy szép kerek deszkán vagy üvegtálon.

A sajtimádóknak itt bemutatunk még egy nagyszerű eszközt, amivel magasabb fokozatra kapcsolhatjuk az ízélményeket. Ez pedig nem más, mint a raclette. Mit is takar ez a fogalom? Első írásos emlékünk a 19. századból származik erről a sajt fajtáról és az elkészítési technikájáról: “1812-ben dr. H. Schiner a Val d’Anniviers-i hagyományokról írt, ahol a pazar ünnepeket sült sajttal („fromage rôti”) kezdték és zárták mindig. Más szerzők a Val d’Anniviers-i Alpok elhagyása előtti esetekről is beszámolnak: „Néhány pásztor a tűz körül ül és egy negyed sajtot figyel, amelyet parázs felett sütnek épp. A sajt elkezd olvadni, az egyik pásztor a késével levág egy olvasztott szeletet és a kenyerére teríti.” (V. Tissot, 1888). Mindazonáltal feltételezhető, hogy a raclette története egészen a középkorig visszavezethető.”

Amennyiben a helyzet úgy kívánja, vagy a társaság hangulata úgy hozza, hogy nincs kedvünk aktívan társasozni vagy kártyázni, a kiadós lakoma után nézhetünk egy hangulatos filmet. Ehhez nincs másra szükségünk, mint egy feltöltött laptopra, amin megtalálható az adott film, és egy hely, ahol jól láthatóan el tudjuk helyezni az eszközt, vagy beszerzünk egy vásznat, és egy vetítőt. Ez még hangulatosabbá teszi a délutáni/késő esti programot.

Miután befejeztük a filmet, figyeljünk oda környezetünk tisztaságára! Használjunk újrahasznosított, vagy olyan eszközöket, amiket többször is fel tudunk használni. Ezáltal kevesebb szemetet termelünk, és tisztább marad a környezet, ahol eltöltöttük az időt.

Természetesen a piknikezést nem kötelező társasággal töltenünk! Érdekes énidőt tölthetünk el azáltal, hogy saját magunknak szervezünk egy hasonló programot! A hétköznapokban jól eshet néha egy ilyenfajta kikapcsolódás.

Akár társasággal, akár anélkül töltjük el a piknikezést, garantált, hogy egy nagyszerű időtöltési formát választunk magunknak.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.