Ketten meghaltak, négyen megsérültek abban a csaknem két évvel ezelőtt történt közlekedési balesetben, amelynek 22 éves okozójával szemben vádemelést javasolnak a nagykátai vizsgálók. Gyorsan hajtott, átsodródott a szemközti sávba, ahol frontálisan ütközött egy érkező autóval.

Frontális ütközés

A Budapestkörnyéke.hu is beszámolt a szörnyű tragédiáról: egy, akkor 20 éves szentmártonkátai férfi közlekedett zöld kocsijával 2021. május 5-én kora este Tápióbicske irányából Nagykáta felé a 3115-ös számú úton. Egy balra ívelő kanyarban elvesztette uralmát a járműve felett, ezért átsodródott a szemközti sávba, ahol frontálisan összeütközött egy szabályosan haladó gépkocsival. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Ketten vesztették életüket

Az autó jobb első ülésén utazó 21 éves nőt, valamint a vétlen jármű 76 éves vezetőjét életveszélyes sérülésekkel vitték kórházba. Hiába igyekeztek azonban megmenteni az életüket, egyikük 2021. május 7-én, a másikuk két nappal később meghalt. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elhunyt a játékvezető

Az egyik áldozat Laczkó Georgina, a Nagykáta SE játékvezetője volt. A fiatal lány játékosként a tápiószentmártoni Aranyszarvas SE és a Ceglédi VSE csapataiban is pályára lépett, majd később játékvezetőként hétről-hétre feltűnt hol a futsal-, hol pedig a labdarúgó-mérkőzéseken.

Még négyen kerültek kórházba  

A helyszínről további négy embert vittek kórházba: a vétlen jármű utasa maradandó, az okozó, valamint két utasa súlyos, a negyedik utasa könnyű sérülést szenvedett.

Brutális sérülések

Az igazságügyi orvosszakértő megállapította, a vétlen sofőr halála többszörös mellkasi és hasi sérülések, traumás sokk, zsírembolizáció és következményes akut légzési distressz szindróma miatt állt be. Az okozó jármű 21 éves utasának halálát a baleset következtében kialakult kiterjedt agyzúzódás, koponyaűri nyomásfokozódás, következményes agytörzsi beékelődés okozta.

Rosszul megválasztott sebesség

Az igazságügyi műszaki szakértő véleménye szerint a baleset bekövetkezésének közvetlen oka az lehetett, hogy a vétkes személygépkocsi vezetője a vétlen jármű féktávolságán belül áttért a menetiránya szerinti bal oldali forgalmi sávba. A baleset közvetett oka a kanyarodás közben rosszul megválasztott sebesség lehetett. A sofőr ugyanis mintegy 26-30 km/órával túllépte azt a sebességet, amellyel a csúszós kanyart kisodródás nélkül be tudta volna venni.

Nem használták a biztonsági övet

A szakértő azt is megállapította, hogy a vétkes járműben senki nem kötötte be a biztonsági övét, míg a vétlen autóban a sofőr és az utasa is használta azt. A Nagykátai Járási Kormányhivatal a férfi vezetési jogosultsága szüneteltetéséről határozott, a nagykátai rendőrök pedig intézkedtek a pályaalkalmassági vizsgálat ügyében is.

„Visszaforgatnám az idő kerekét”

A férfi a kihallgatásán a terhére rótt bűncselekményt beismerte, a gyanúsítás ellen panasszal nem élt. A védekezésében szűkszavúan vallott: „a balesetben fejsérülést szenvedtem, így a baleset körülményeiről nyilatkozni nem tudok. A történteket nagyon sajnálom, ha lehetne, visszaforgatnám az idő kerekét.”

Az ügyészségen az iratok

A Nagykátai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a férfival szemben a halálos közúti baleset okozás vétségének megalapozott gyanúja miatt folytatott eljárást befejezte, az ügy iratait átadta az ügyészségnek – írja a police.hu. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: a tragédia helyszíne. Fotók: BudaPestkörnyéke.hu/GK