Folytatódik a MÁV sajátfejlesztésű IC+ kocsijainak utasforgalmi próbaüzeme, miután a vasúti hatóság elfogadta az ajtók és a jármű vezérlésének módosítását – közölte a vasúttársaság pénteken.

A te sikered, a mi sikerünk! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a parádés jutalékod! A részletekért kattints ide!

A közleményben felidézik, hogy a vasúti hatóság február végén felfüggesztette az IC+ kocsik utasforgalmi próbaüzemét, miután az egyik járműnél a hatósági futópróbán az ajtóműködésben műszaki rendellenességet tapasztalt.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A MÁV-START a próbaüzem során észlelt hibáról azonnal értesítette az ajtó osztrák szállítóját, a javasolt módosításokat végrehajtották, a hiba megszűnt – írja közleményében a MÁV.

Hangsúlyozzák, az elmúlt egy héten a vasúttársaság számos próbavonatot közlekedtetett, a szakemberek szélsőséges helyzeteket szimuláltak, ezt követően került sor a hatóság szakemberei előtt tartott futópróbára.

A MÁV közlése szerint a hatóság által kiadott engedély alapján folyik a kocsik gyártása és üzembe helyezése. Jelenleg a típusengedélyeztetési eljárás zajlik, ennek része a vasúti hatóság által elrendelt próbaüzem.

Az utasforgalmi próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat.

A menetrend szerinti vonatokban eddig hat IC+ kocsi állt forgalomba engedéllyel – közölte a MÁV.

MTI, Kiemelt kép: RTL