Vasárnap megnyitják az Újpalota vasúti megállóhelyet, és kísérleti jelleggel új járatot indítanak hétköznap Piliscsaba és Rákos, hétvégén Óbuda és Rákos között – közölte a MÁV-Start Zrt. Egy személyforgalomra nem használt vágányt nyitnak meg. Végre beindult a kreatív közlekedésfejlesztés Budapesten és környékén.

30 percenként jár az új vonat

Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás – Újpalota – Angyalföld – Újpest – Pilisvörösvár – Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel.

Eddig csak tehervonatok jártak erre

Az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Külső körvasút

Az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, Újpalota vasúti megállóját.

Tesztüzem

„Ez még csak egy tesztüzem, a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében, ugyanis a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnénk elérni a Budapest – Hatvan vonal jövőévi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának (és így átcsoportosítható FLIRT motorvonatok) függvényében” – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Járatsűrítés

Mint fogalmazott: „Célunk, hogy a frissen felújított Budapest – Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva az S76-os vonatok segítségével jövő évtől járatsűrítést adjunk Pécel és Budapest 17. kerülete, Rákosmente számára is” – teszi hozzá az igazgató

Új kapcsolatok

A fejlesztéssel az is cél, hogy új körvasúti kapcsolatok nyíljanak ezekből az irányokból, a hatvani vonal elővárosi utasai számára Újpalota, Újpest és Óbuda felé.

Hétvégén óránként járnak

A Piliscsaba és Rákos között munkanapokon félóránként közlekedő vonatok hétvégén óránként és csak az Óbuda-Rákos szakaszon közlekednek.

Útvonal

Az S76-os járatok a fővárosba érkezve Angyalföldön át, a Marcheggi híd után a külső körvasúton haladnak és megállnak az Újpalotán kialakított új megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében.

Jó átszállási lehetőségek

A korszerű, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszokra, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg.

Örülhetnek a pilisi térségben

Emellett javulnak az átszállási kapcsolatok a pilisi térségből Pécel-Gödöllő-Hatvan, valamint Sülysáp-Szolnok felé is – írták a MÁV közleményében.

7 perc

Az S76-os vonat menetideje Piliscsaba és Rákos között 47 perc lesz. A főváros területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 17 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt 7 perc alatt teszik meg.

Kiemelt kép: illusztráció