Összesen 71 kilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között. Hétfőtől folytatódik az M1-es autópálya felújítása, torlódások alakulhatnak ki – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában az idei évben minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódik az M1-es autópálya felújítása. A Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között, mindkét irányt érintve. A munkálatok az eddig is megszokott sávelhúzásos terelés mellett valósulnak meg, a tervek szerint jövő év végéig. A bruttó több mint 22 milliárd forintos beruházás első ütemében augusztus 6-án kezdődik el a terelés kiépítése.

Elsőként az autópálya Budapest felé vezető oldalán a 19-es és 31-es kilométerszelvények között, vagyis Biatorbágy és Herceghalom között kezdődött el az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése 2019. augusztus 6-7. között, majd augusztus 13-15. között folytatódik Bicske és Tatabánya között. A munkálatok idejére úgynevezett 2+1+1-es terelés kerül kiépítésre, aminek során a munkálatokkal érintett oldalon egy forgalmi sáv lesz járható, és egy forgalmi sáv az autópálya ellentétes oldalára kerül átterelésre. A munkálatok által nem érintett pályaoldalon a teherforgalmat a leállósávra terelik, mellette pedig a haladó sávot a személygépjárművek vehetik igénybe.

Újabb szakaszon kezdik kiépíteni a sávelhúzásos terelést a Budapest felé vezető oldalon az 57-es és 37-es kilométerszelvények között. Hétfőn elbontják az épülő szárligeti csomópont sávelhúzásos terelését a Budapest felé vezető oldal 48-as kilométerénél, és mindkét oldalon, a 37-es és 57-es szelvények között a leállósávban szükséges ideiglenes burkolatjeleket ragasztják, illetve kihelyezik a külső oldali táblákat is.

Kedden elkezdik az átterelt oldal kiépítését a főváros felé vezető oldalon az 57-es és 45-ös kilométerszelvények között, ez idő alatt a forgalmat a leállósávra terelik.

Szerdán befejezik az átterelt oldal kiépítését a Budapest felé vezető oldal 45-ös és 37-es kilométerszelvényei között.

Csütörtökön a Tatabánya felé vezető oldal munkaterületének korlátozását is kiépítik a 37-es és 57-es kilométerszelvények között, a Tatabánya felé vezető oldal személygépjármű-forgalmát átterelik a Budapest felé vezető oldal lezárt, belső sávjára, míg a nehézgépjárművek a leendő munkaterület mellett a belső sávot használhatják a Tatabánya felé vezető pályaoldalon.

A terelés kiépítését követően, augusztus 15-től a Budapest felé vezető oldalon közlekedők a leálló-, illetve a külső sávon haladhatnak, míg Tatabánya felé a személyautók a főváros felé vezető oldal belső sávjába átterelve közlekedhetnek, a nehézgépjárművek pedig maradhatnak az adott pályaoldal belső sávjára terelve.

A munkálatok első ütemében a szakemberek a 19-es és a 31-es kilométerszelvények között már kiépítették a sávelhúzásos terelést, és a munkálatokat elkezdték a 31-es kilométerszelvénytől Budapest irányába.

Kiemelt kép: illusztráció