Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere azzal a javaslattal fordult Bese Ferenc soroksári és Borbély Lénárd csepeli polgármesterekhez, hogy küldjenek közös levelet az építésügyi és közlekedési miniszternek. A levélben azt kérik majd Lázár János tárcavezetőtől, hogy az M0-s hídon a Budafok-Tétényből a Duna másik oldalán lévő településekre utazóknak ne kelljen autópályadíjat fizetni. 

Hídsarc

A budafoki polgármestert egy kerületi lakos, Barta Péter levele sarkallta erre a kezdeményezésre, aki azt nehezményezte, hogy az új autópályadíjakról szóló rendelkezések értelmében mindenki számára az M0-son való közlekedés miatt kötelezően megfizetendő útdíj egyfajta „hídsarcnak” is tekinthető. Aki ugyanis csak a dél-budapesti M0-s hídon akar átmenni az autójával, ugyanúgy teljes árat fizet, mint aki megkerüli a fél fővárost a körgyűrűn. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nonszensz a helyzet

Karsay Ferenc megköszönte a megkeresést, és az online fogadóóráján bejelentette: intézkedni fog a „hídsarc” ügyében. Kijelentette: valóban nonszensz helyzet, hogy azoknak, akik a Dunán gépjárművel kívánnak átkelni, útdíjat kell fizetni. 

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nagyot kell kerülni

A jelenlegi hídpénz sérti az alapvető jogainkat, és ellenkezik a környezetvédelem, a zöldszemlélet, a fenntartható fejlődés alapelveivel is. Annak ugyanis, aki a rövidebb utat választja, nem akar a Rákóczi hídig elautózni, és rövidebb ideig, kevésbé szennyezi a levegőt, fizetnie kell. 

Csak a szomszédba mennének

Azoknak is fizetni kell útdíjat a jelenlegi szabályok szerint, akik csak a szomszédba, Csepelre, Soroksárra, Halásztelekre, Szigetszentmiklósra, Szigethalomra utaznak a kerületből az M0-s hídon, pedig csak az átkelőt használják.

Budapest összes hídján fizetni kellene

“Képzeljük el, milyen furcsa lenne, ha például a Rákóczi hídon, vagy Budapest többi hídján is fizetni kéne a használatért, azért, hogy átkelhessünk a Dunán” – hívta fel a figyelmet a diszkriminatív állapotra a polgármester. 

Durván sújtja a helyieket

Karsay Ferenc hozzátette: “ez azért is sújtja a helyieket, mert sokan vannak, akik például csak a csepeli nagyáruházakba szeretnének átmenni vásárolni, illetve Budafok-Tétényben számos olyan sváb család él, amelynek rokonai laknak Soroksáron. Ha ezek a családok az útdíj megfizetése nélkül akarnak átkelni kocsival a Dunán, akkor el kell utazniuk a Rákóczi hídig, vagyis legalább egy tíz kilométeres utat kell megtenniük – mutatott rá Karsay Ferenc. 

Összefogott három polgármester

A budafoki polgármester felvette a kapcsolatot a szomszédos pesti kerületek polgármestereivel, hogy közös levelet írjanak a probléma megoldása érdekében az illetékes miniszternek. “Borbély Lénárd csepeli és Bese Ferenc soroksári polgármester azonnal mellém állt az ügyben, és együtt fogjuk megkeresni Lázár Jánost, hogy fogadja el a javaslatainkat” – tájékoztatott a polgármester.

Mikor lesz Galvani híd?

A budafoki polgármester szerint nemcsak az útdíj nehezíti meg ebből a szempontból a kerületi közlekedést, hanem az is, hogy a Karácsony Gergely által vezetett főváros képtelen dönteni az új átkelő, a Galvani híd sorsáról. Ez a híd az elképzelések szerint közelebb lenne Budafok-Tétényhez, és jelentősen megkönnyítené a közlekedést a kerületiek, Újbuda és az egész főváros számára. A kormány viszont addig nem tudja biztosítani erre a forrást, amíg a főváros nem dönt a hídépítés részleteiről, amíg altatja a beruházás ügyét – mondta Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: M0-ás Duna híd (Rákóczi Ferenc híd) – Forrás: nif.hu