Juhász Béla, a Váchoz közeli Sződliget ellenzéki polgármestere szeretné tudni, hol vannak a váci vonalra szánt emeletes vonatok. Erről kérdezte az új szerelvényeket 2019 végére ígérő országgyűlési képviselőt, Rétvári Bencét.

„Rétvári képviselő úr 2018-as videója szerint 2019-en végén már járni fognak Budapest és Vác között. Jelzem, hogy mindjárt 2020 közepe! Olyan ez, mint Columbo felesége. Mindenki beszél róla, de látni még senki nem látta.” – írja talán kissé ingerülten Sződliget polgármestere a minap a közösségi oldalán.

Az ellenzéki polgármester nincs túl jóban a térség kormánypárti országgyűlési képviselőjével. Rendszeresen bírálja Rétvári Bencét, dokumentumokat jelentet meg a környék helyi sajtója és a kormánypárti politikus állítólagos összefonódásával kapcsolatban.

Juhász Béla, Sződliget polgármestere – Forrás: Facebook/Juhász Béla

Az egyik kormánypárti lap a választások előtt arról írt, hogy a sződligeti polgármester az egyik beszédében a település minden lakójának, 4500 embernek akart díszpolgári címet adni. Megszólaltak a Sződligeten élő kormányhoz kötődő ismertebb személyek, akik elmondták, hogy ez milyen gáz. A polgármester később hangsúlyozta, hogy ez egy szónoki fordulat volt, de felfújták. Végül 66%-os többséggel újraválasztották.

Juhász Béla, legutóbb azzal borzolta a kedélyeket, hogy kiszámolta: szerinte minden sződligetinek 25 ezer forintjába kerül a Budapest-Belgrád vasútvonal építése. Ezzel kapcsolatban az alábbi infógrafikát tette fel a közösségi oldalára.

A Budapest-Belgrád vasútvonal egyébként az agglomeráció több települését is érinteni fogja. Erről nemrég írtunk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon. Dunavarsány fideszes polgármestere több levelet küldött a vasútvonal építtetőjének, hogy mondják már meg neki, a várost kettészelő vonal miatt mennyi házat kell majd lebontani, mi mindent fognak átalakítani a településen.

Visszatérve az emeletes vonatokhoz: március 16-án az elsők között számoltunk be arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy a ceglédi vonalon vasárnap elindultak, de kedden le is állították a KISS emeletes motorvonatokat.  

Az intézkedést a vasúttársaság azzal indokolta, hogy a kormány határok lezárásáról szóló döntésének értelmében a vonatokat gyártó Stadler cég a Magyarországon dolgozó külföldi munkavállalói azonnali hazarendeléséről rendelkezett. Ennek megfelelően a Stadler az utasforgalmi próbaüzemhez szükséges műszaki felügyeletet határozatlan ideig nem tudja ellátni. Amint a személyzet újra rendelkezésre áll a határzár jövőbeni feloldása után, a tesztüzem újraindul – ígérte még márciusban MÁV.

Ahogy azt korábban szintén megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon az emeletes vonatok részben a Dunakeszi Járműjavítóban készülnek. Az első körben lehívott 11 darab KISS emeletes motorvonatnak 2020 elején kell forgalomba állniuk, amelyhez járművenként üzembehelyezési engedély szükséges.

A váci és a ceglédi vonalon tehát azért nem indulnak még el az emeletes vonatok, mert a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet csúsztatja a projektet.

Kiemelt kép: MÁV-KISS motorvonat – Forrás: MÁV