Idén sem lesznek klimatizálva a hármas metró szerelvényei. Az orosz cég nem adott engedélyt arra, hogy hozzányúljanak az általuk felújított szerelvényekhez. Igaz, pénz sem nagyon van rá.

Ezt a nyarat is bizonyosan légkondiconáló nélkül kell átvészelni a hármas metró újragyártott, de nem klimatizált kocsijaiban. A Népszava kérdésére ugyanis a BKV azt válaszolta, hogy az összes szerelvény klimatizálása idén nyáron nem kivitelezhető.

2016 és 2018 között 69 milliárd forintba kerültek a felújítás címszóval lényegében újragyártott szerelvények, de az akkori városvezetés, Tarlós István főpolgármester alatt takarékossági okból nem szereltetett be klímákat a metrószerelvényekbe.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást. Ez hat kocsit jelent a 222-ből.

A BKV a gyártó hozzájárulására vár, mivel a berendezések beszerelésének komoly garanciális vonzata van. Az orosz cég írásban nem járult hozzá a garancia meghosszabbításához. Ennek azért van jelentősége, mert ha hozzányúlnak, átalakítják a szerelvényeket, akkor az amúgy 30 éves garancia elvészne.

Elvitte a járvány a főváros pénzét

Tavaly nyáron Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 34,8 fokot mért a hármas metró felújított kocsijában és rögtön meg is ígérte, hogy másként lesz ez, ha megválasztják. De egyelőre a pályázatot se írták ki, holott a városvezetés korábban azt mondta, hogy tendert hirdetnek ez ügyben. Karácsony Gergely korábban azzal nyugtatta a kedélyeket, hogy a költségvetésben rendelkezésre áll a klímák beszerelésére a pénz. Csakhogy azután a járvány elleni védekezés és a kormányzati elvonások alaposan leapasztották a kasszát. Az is felmerült, hogy az orosz cég által felújítás címén újragyártott metrókocsik nem bírnák el a klímagép súlyát.

Kiemelt kép: 3-as metró – Forrás: MTI