Mindannyian azt szeretnénk, ha munkagépeink hosszú ideig, meghibásodásoktól mentesen működnének. Az a szerencse, hogy ezt könnyen elősegíthetjük azzal, ha megfelelően ápoljuk ezeket a gépeket. Ha odafigyelünk rájuk, hosszan fennálló jó műszaki állapotuknak örvendhetünk.

A karbantartás vagy a javítás éri meg jobban?

Erre a kérdésre általában elég egyértelmű a válasz. Ha már meghibásodott a munkagépünk, a javításhoz szükséges cserealkatrészek ára elég borsos lehet. Ha ehhez még hozzávesszük a munkaköltséget is, biztosan rosszabbul járunk, mint ha megelőztük volna a bajt a megfelelő karbantartási folyamatok elvégzése által.

Hogyan végezzük a karbantartást?

Rendkívül előnyös a munkagépünket napi szintű karbantartásban részesíteni. Minden nyolc-tíz munkaóra után érdemes átvizsgálnunk az eszközt, és elvégezni az alábbi feladatokat:

  • A mukagépet érdemes körbejárnunk és szemrevételeznünk.
  • A hűtőfolyadék és az olajszint ellenőrzését is érdemes elvégeznünk.
  • A légszűrőt is ellenőriznünk kell, majd, ha szükséges, a cseréről is időben gondoskodnunk kell.
  • A kenőhelyek zsírzását is érdemes sűrűn elvégeznünk.
  • A motor megfelelő működésének ellenőrzése is rendszeres feladatunk kell, hogy legyen.
  • A fényjelző és világítóberendezések zavartalan működéséről is meg kell győződnünk.
  • A kormányművet, a fékrendszert, valamint a hidraulikus rendszert is át kell vizsgálnunk.
  • A gumiabroncsok állapotának ellenőrzése sem maradhat el.
  • A munkagépünk tisztításáról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen a gép belsejébe kerülő kosztól meg is hibásodhat a szerkezet.

A legfontosabb karbantartási folyamatok

A napi szintű karbantartási rutinon belül bizonyos munkákat érdemes fokozott figyelem mellett elvégeznünk a meghibásodások megelőzésének érdekében. Nézzünk ezekre pár példát!

  • A motorban lévő motorolaj szintjének ellenőrzése kiemelten fontos a belső égésű motorok esetében. Ehhez ki kell húznunk a nívópálcát. Megtörlés után dugjuk vissza, és az újbóli kihúzás során ellenőrizzük az olaj szintjét. A maximum és minimum jelzések között kell, hogy legyen a szint. Ekkor lesz képes ellátni ez a folyadék a megfelelő kenést a motorunkban.
  • A hűtésért felelős folyadék ellenőrzése is az előzőhöz hasonlóan fontos. Ezt feltétlenül kihűlt motor esetében kell megnéznünk. A forró motorból ugyanis könnyen felcsaphat a forró folyadék, ha eltávolítjuk a fedőt. Ilyenkor ugyanis nyomás alatt van a hűtőrendszer. Az optimális szint mellett a hűtőfolyadék tisztaságára is érdemes odafigyelnünk.
  • Az ékszíj feszességét is rendszeresen meg kell vizsgálnunk. Ezt csakis álló motor esetében tehetjük meg. Forgó motornál rendkívül balesetveszélyes lenne ez a vizsgálat. A feszítettséget, ha szükséges, be is kell állítanunk.

Megéri odafigyelni a munkagépünk állapotára, hiszen a megfelelő kezelések mellett megóvhatjuk magunkat a drága szervizelésektől.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a BudaPestkörnyéke.hu hírportált a forgalmas napokon 340.000 ember olvassa!