A Taxisok Érdekvédelmi Szervezete alanyi jogon járó közterületi térítésmentes parkolást követel az Orbán-kormánytól. Azt is kérik, hogy több jegyikadó automata legyen az utcákon, a fizetős övezetek pedig a belváros határától maximum 2 km távolságig terjedjenek. Szerintük egyes önkormányzatok lehúzzák a parkolási díjakkal az embereket.

Ingyenes parkolást a helyben élőknek

A Zöldutat a Közlekedőknek Egyesület és a Taxisok Érdekvédelmi Egyesülete a Fizetőparkolást szabályzó törvény módosítását követeli Lázár János közlekedési és építési minisztertől. Szerintük a helyben lakóknak lakásonként az első autóra alanyi jogon járjon a közterületi térítésmentes parkolóhely. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

1 órás díj százszorosa

Azt is kérik, hogy a bejelentett lakóhelyük minimum 1 kilométeres körzetében, ha ez nem megoldható az önkormányzat biztosítsa más módon, például lakóhely 1 kilométeres körzetében ingyenes mélygarázs hellyel. Második autó éves díja az 1 órai díj százszorosát ne haladja meg.

Hirdetés

 

 

 

 

 

Rövidebb legyen a fizetős időszak

Kérik törvénybe belefoglalni, hogy a Ffzetős várakozási időszak csak munkanapokon reggel 8.30 óra és 18 óra közt legyen. Azt is kérik, hogy a 95 –ös benzin átlagárát ne haladhassa meg az órás parkolási díj mértéke. A mostani kétszeres helyett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Több automatát

Követelik a jegykiadó automaták kihelyezését 50-70 méterenként. Szerintük nem kötelezhetik az embereket drága mobiltelefonok vásárlására, a magyar fizetőeszközt, a forint érméket is kötelesek elfogadni. Mint írják: az övezetek belső részén másból nem is tudják az emberek, hogy fizetni kell, csak az automatákból.

Kisebb fizetős zónákat

A két szervezet az is kéri, hogy a fizető várakozási övezetek a belváros határától maximálisan 2 kilométeres körzetig terjedjenek csak. A fizető várakozási övezet határán kötelező legyen a megfelelő számú P+R, P+GY parkoló létesítése.

Csillagászati összegek

A taxisok szerint egyes önkormányzatok a hatalmukkal visszaélve nyereségvágyból csillagászati összegekre emelik a parkolási díjakat, ami ellenkezik az Alkotmánybíróság határozatával, és a kormány jobb megélhetési intézkedéseivel. 

Megsarcolják az embereket

Állítják: a lakókat is megsarcolják az éves 30-100 ezres parkolási díjakkal, arra hivatkozva, hogy kevés a parkolóhely, miközben százával szüntetik azokat meg. A két egyesület álíltja: az autó munkaeszköze rengeteg embernek, áruszállítónak, vállalkozóknak, orvosoknak, mentőknek, karbantartóknak, akiknek a kerékpár nem alternatíva. Ezt mutatja, hogy a kerékpárosklub közel 20 éves aktivitása ellenére a közlekedőknek alig 1-4 százaléka tudja csak használni, aminek jelentős része szakmai, futár. A megfizethetetlen várakozási óradíjakkal rengeteg ember, lakó, vállalkozó munkavégzését ellehetetlenítik!

A parkolási díj is rezsi

A két egyesület szerint az általuk kért módosítások nem csak a lakók, és a városban dolgozók érdekeit szolgálják, hanem megkönnyítik a karbantartók, vállalkozások, áruszállítók létfontosságú munkáját is. Valamint hozzájárul a gazdasági fejlődésünkhöz. Arról is írnak a minisztériumnak küldött levelükben, hogy a családok költségvetésében a parkolási díj is egyfajta rezsi, és megengedhetetlen annak indokolatlan áremelése. Ha a minisztérium reagál a taxisok követelésére, frissítjük a cikkünket. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Lázár János, háttérben budapesti taxikkal. A kép illusztráció, Adobe AI generatív mesterséges intelligencia felhasználásával készült.