Tovább nőtt a hazai újautó-piac februárban, közel 13 százalékkal több újautót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, vagyis az agglomeráció útjain ismét több autó közlekedik. A Suzuki volt a legnépszerűbb márka a Vitara pedig a legkelendőbb modell.
Folytatódott februárban a növekedés a hazai újautópiacon: 11 227 újautót helyeztek forgalomba Magyarországon az elmúlt hónapban, 12,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos negyedévében – írja a Portfolió a Datahouse legfrissebb adataira hivatkozva.
Idén februárban a Suzuki volt a legnépszerűbb márka a magyar újautópiacon, 1679 darabos forgalomba helyezéssel, ami 13 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.
A második helyet a Ford szerezte meg, a harmadik legnépszerűbb márka pedig a Skoda volt az elmúlt hónapban.
A 10 piacvezető márka közül a Renault könyvelte el a legnagyobb növekedést februárban, összesen 503 darabot adtak el belőle, ami 58 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Ami a luxusmárkákat illeti, Teslából, Bentleyből és Aston Martinból ezúttal egyetlen darabot sem helyeztek forgalomba, Maseratiból viszont 4, Jaguarból pedig 8 darabot regisztráltak februárban.
Az év első két hónapját tekintve is bővülést látható, 11 százalékkal emelkedtek a forgalomba helyezések év/év alapon. A Suzuki ezen az időtávon is tartja első helyét, 15,6 százalékos piaci részesedéssel, a Ford a második, a Skoda pedig a harmadik a forgalomba helyezett újautók számát tekintve.
Nagyon felpörgött a szabadidő-terepjárók (SUV) iránti kereslet: 17 százalékkal több autót helyeztek forgalomba a kategóriában az év első két hónapjában és ezzel a legnépszerűbb kategória volt, az autók 37 százalékát adta.
Kiemelt kép: M1-M7 bevezető közös szakasz – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu