A Csepel-szigeten és Szigetszentmiklós térségében három különálló beruházás indult az elmúlt hónapokban, melyek nagy torlódásokat okoznak. A Magyar Közút friss közleménye szerint felgyorsítják a munkát, forgalomfüggő lámpákat vetnek be és még a rendőrök is segíteni fognak a dugók csökkentésében.

A Magyar Közút közleménye szerint jelenleg Szigetszentmiklós és Csepel térségben három beruházás zajlik, ami óriási dugókat okoz a hét elejétől kezdve:

  1. A Massányi út felújítása Szigetszentmiklós Város Polgármesteri Hivatalának beruházásában 2018. július 13-án indult teljes útzár mellett, ezek a munkálatok egészen 2018 október közepéig tartanak.
  2. Az M0 autóút felújítása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lebonyolításában és beruházásában, mely a terelések kiépítésével 2018. július 14-én indult el két szakaszon, a teljes projekt több ütemben 2020 tavaszáig tart.
  3. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában pedig a Csepel-Szigetszentmiklós összekötő út felújítása 2018. május 2-án indult el egy új körforgalmú csomópont építésével az M0-s autóút mellett. A körforgalmú csomópont építése során technológiai okokból augusztus 26-tól szükséges a le- és felhajtó ideiglenes lezárása szeptember végéig, a teljes projekt október közepére fejeződhet be.

Csepel-Szigetszentmiklósi út

A Csepel-Szigetszentmiklósi út felújítása a körforgalom építésével 2018. május 2-án kezdődött, de az iskolai időszakban korlátozással nem jártak. A munkálatok eddig nem voltak látványosak, de annál fontosabbak: az érintett csomópontban egy magas nyomású vízvezeték található, az eredeti tervek szerint ennek a vezetéknek csak a plusz védelméről kellett volna gondoskodnia a kivitelezőnek, de a feltárást követően kiderült, hogy át is kell építeni. Ez pedig 3-4 héttel meghosszabbította a munkát, e nélkül tartható lett volna az előzetes ütemterv és nem lett volna lezárva a kihajtó, csak a nyári időszakban.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

M0-ás csomópont

A szigetszentmiklósi csomópontban csak az M0-s autóútról az M5-ös felől jövők nem tudnak lekanyarodni Csepel irányába, illetve Csepelről az M1-es felé történő felhajtás nem lehetséges szeptember végéig.

Csepeli-út

A Csepeli úton autózók Budapest és Szigetszentmiklós között egyenesen közlekedhetnek oda-vissza, így aki Csepelről Szigetszentmiklósra vagy Szigetszentmiklósról Csepel irányába halad, a kihajtó lezárása miatt könnyebben juthat át az átépítés alatt álló csomóponton, mert az M0 irányába se a le-, se a felhajtás nem lehetséges, vagyis nincs keresztező forgalom. Azok, akik Csepel felől szeretnének az M0-ra felhajtani az M1-es irányába, a halásztelki csomópontot használhatják, akik pedig Csepelről az M5-ös felé közlekednének, azok a Csepeli úton Szigetszentmiklós irányába haladhatnak, majd az M0-s feletti hídon áthajtva, közvetlenül felhajthatnak az M0 autóútra.

Halásztelki csomópont

A halásztelki csomópontot használók számára a II. Rákóczi Ferenc úton a jelzőlámpák programját a szakemberek felülvizsgálták, így azon jelenleg forgalomfüggő program fut, ezzel segítve a forgalom lefolyását.

Hétvégén és éjszaka is dolgoznak

A Csepeli út új körforgalmának építési munkáinak felgyorsítása érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz, hogy a korlátozással járó munkák a lehető leghamarabb befejeződjenek. Mivel a körforgalom építése kapcsán beton támfalat építenek, ezért a technológiai átfutási idők kötöttek, de minden egyéb, korlátozással járó, kiegészítő tevékenységet csúcsidőn kívül, akár hétvégén, akár éjszaka végeznek majd a szakemberek.

Rendőrök is segítenek

Valamennyi társszervezettel szorosan együttműködnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei, így például a rendőrségtől kapott tájékoztatás szerint az egyes, torlódásokban érintett főbb helyszíneken jövő héttől kezdődően rendőrök is segítik majd a közlekedőket.

http://internet.kozut.hu/PublishingImages/m0.jpg

Robbanásszerű növekedés

Általánosságban elmondható, hogy az érintett térség agglomerációjába az elmúlt években jelentősen megnőtt a lakosság száma, ezt a robbanásszerű növekedést az infrastruktúra nem tudta lekövetni, így felújítások vagy balesetek nélkül is rendszeresek a torlódások, ami a korlátozással járó munkavégzések megvalósítását is nehezíti.