Jelentősen átalakul a Nagykörút forgalma. Részben megszűnnek a biciklisávok, helyenként a parkolósáv terhére.

“22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk, aminek kialakítása a napokban elindul: a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhessenek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadja az utat, az ott élőknek pedig jobb környezett teremt.”- mondta el a főpolgármester hétfő délután.

Karácsony Gergely bejelentette, hogy „a parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszadjuk az autósoknak a 2*2 sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a 2*1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósoknak”.

Balogh Samu kabinetfőnök azt mondta, hogy „a Balaha Lujza tér egy választóvonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállítják a 2*2 sávot, viszont elveszik a parkolókat. A Blaha és a Nyugati tér között megmarad a mostani állapot apró módosításokkal”.

De a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogosátkelőknél, amelyek nagyobb kapacitást tudnak biztosítani az egysávos kialakítás mellett.

A következő lépések már szeptember folyamán megtörténnek, most a héten elindul a kivitelezés. A változások zöme szeptember elején megtörténik, másik rész a hónap végén. 

Közösségi tervezés lesz a Nagykörút jövőjéről

A ősz folyamán komplex tervezés indul, amelynek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről. A főpolgármester ezt követően hozzátette, hogy az áruszállítást ezt követően is engedélyezik. Ezzel a megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni. 

Az államtitkár a teljes visszavonást jósolta

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár hétfőn reggel a Kossuth Rádióban valószínűnek tartotta, hogy vissza fogja vonni a főváros a sávlezárásokat, amelyek “ellehetetlenítik a budapesti közlekedést.”

Nem sokkal azután az államtitkár a Twitteren arra kérte a fővárost: a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, a parkolók helyetti kerékpársávról pedig legyen előzetes, érdemi párbeszéd és készüljön szakmai hatástanulmány.

Kiemelt kép: biciklisávok a Nagykörúton – Forrás: BudaPestkörnyeke.hu