Jelentős mértékben korlátozzak Belső-Erzsébetvárosban az átmenő forgalmat. Az intézkedés a nem ott lakókat érinti, a helyi lakosoknak pedig több parkolási lehetőségük lesz, mondta Niedermüller Péter, a 7. került polgármestere.

Forgalomcsillapítás

A forgalomcsillapítás most már közel másfél-két éve zajlik a 7. kerületben, melynek keretében az önkormányzat egy olyan közlekedési rendet dolgozott ki a fővárossal, a BKK-val és a Budapesti Közúttal együtt, ami jelentős mértékben korlátozza az átmenő forgalmat, miközben a helyi lakosoknak igyekszik megkönnyíteni az autózást, írja az Index.

Januártól

A téma kapcsán Erzsébetváros polgármestere elmondta, hogy január másodikától ez az új forgalmi rend lesz érvényben a kerületben, emiatt pedig a nem ott lakó autósok átmenő forgalma még tovább csökkenni fog majd. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Áthajtási pontok

Továbbá arról is beszélt, hogy ún. áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező kerüli lakosok áthajthatnak.

Tovább csökken az autós forgalom

„Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz” – nyilatkozta az InfoRádiónak

Ezeket a területeket érinti

A forgalomcsillapítás tehát az egész Belső-Erzsébetvárost, így Nagykörút és a Károly körút, valamint a Király utca és a Rákóczi út közötti területet fogja érinteni.

Ezt mondja a polgármester

A polgármester ezeken túlmenően elmondta, hogy elsődlegesen a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogják korlátozni, ami részben már most is így van. „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – közölte.

30 kilométer per órás zónák

Niedermüller Péter továbbá megerősítette, hogy sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, de azonban főváros továbbra is napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat hozzanak létre.

Aggályos?

Az ügy kapcsán megszólalt Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, aki elmondta, hogy szerinte ez a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is. „A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy” – fogalmazott.

A biztonság kérdése

A 30 kilométer per órás zónák tervével viszont egyetért, de úgy gondolja, nem minden útvonalra kellene bevezetni, csak azokra a szakaszokra, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: 7. kerület – Forrás: BPK